Inloggen
voeg je column toe

Columns

Theo

Meneer Hiddema..

Nu even niet..ik moet naar mijn kleermaker.

Eén vraagje maar.

En wie bent u dan wel weer?

Trawant van Nederlands punt enel..

Wanneer laat dat journalistieke gepeupel me nou eens met rust..

Wel toevallig hè meneer Hiddema..

Wat?

Dat u nu ineens ontdekt dat u ook een onterechte toelage hebt ontvangen... Zo net na de rel rond Dion Graus van de PVV.

Ja luister eens beste man, ik zie niet iedere grijpstuiver die op mijn rekening courant wordt bijgeschreven..

U dacht..

Een aardigheidje van het parlement vanwege mijn niet aflatende inspanningen voor het ordentelijk doen functioneren van de democratie..

Anderen zeggen fraude..want u woont in Amsterdam en niet in Maastricht..

Ach wat is wonen..als kosmopoliet ben ik dan hier dan daar..

Maar meer hier dus..

En fraude..ach meneer ik ben aan Italiaanse maatpakken en mijn handgemaakte brogues al meer kwijt dan de fooi die ik maandelijks van staatswege toucheer. Dus waar hebben we het over..

24.000 euro om precies te zijn, netto!

Nou dat zeg ik, een extraatje, wat doe je daar nog voor vandaag de dag, mijn Bentley rijdt 2 op 1, mind you!

Snapt u dat de mensen in het land, uw kiezers dit niet begrijpen?

Mijn kiezers zijn verstandige Vaderlanders die hoef je niet aan het verstand te brengen dat er van een functie als deze een zekere grandeur af moet stralen. Als je ziet in wat voor hobbezakken mijn collega’s zich soms menen te moeten verstoppen.

Meent u dit nou allemaal serieus Meneer Hiddema..

Nee natuurlijk niet. Ik meen helemaal niks van wat ik zeg, nooit gedaan ook.

Want?

Ik speel Theo Hiddema, een rabiaat rechtse vileine cynicus met een barokke vocabulaire. Een arrogante ijdeltuit en daar zijn al die middelmatige burgermannen en vrouwtjes dol op. Hoorde u ze
‘Theo!, Theo!’ roepen op 20 maart?
Kijk, zo kom je dus aan de macht in dit land. Nou u weer!

....:-0

Schrijver: Trawant
25 april 2019


Geplaatst in de categorie: actualiteit

5.0 met 7 stemmen 178



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
harrem
Datum:
26 april 2019
Scherp! E.e.a. blijkt te zijn overtroffen door een knipperogend bedrag voor mantelzorg. Meneer had een nieuwe heup en had tijdens herstel wat hulp nodig.

Lijkt mij nee privé probleem te betalen uit privé middelen.
Naam:
catrinus
Datum:
26 april 2019
Heel heel raak getypeerd, ik zie hem door jou geïnterviewd worden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)