Inloggen
voeg je column toe

Columns

WIE EEN KUIL GRAAFT .......

Je hoort mij niet beweren dat ik verstand van politiek heb. Net zo min als ik verstand van de natuur heb. Maar volgens mij constateer ik globaal wel dat er dingen in de natuur mis gaan. Minder vlinders, bijen, minder zwaluwen enzovoort. Ik zie dat er een grote ontregeling van het natuurlijk evenwicht plaatsvindt.
Waar ik me politiek gezien over verbaas, is dat er wat vreemds in Amerika gaande is.
Meneer Trump is bezig de hele wereld een beetje tegen zich in het harnas te jagen. Of zie ik dat verkeerd.
Vooropgesteld dat hij misschien nog in sommige gevallen weleens een beetje gelijk kan hebben, maar dan toch.
Zet alles maar even op een rijtje. Ze willen Noord-Korea, Iran, Syrië, Europa( ze dreigen uit de Navo te stappen – doen ze echt niet, ze willen invloed in en op Europa houden) en sinds kort Mexico en last but not least China en Rusland, naar hun hand zetten.
Ze willen handelsakkoorden met iedereen sluiten, maar het lijkt er op dat het op hun voorwaarden moet.
Trump’s Amerika moet er het meeste baat bij hebben.
Mijn vraag is wat zit hier achter. Is Amerika bang z’n rol als leider(politieagent) van de wereld te verliezen? Probeert Trump z’n land te leiden als z’n eigen bedrijven? Hopelijk niet, want dan ziet het er niet goed uit. Blaast hij niet te veel van de toren en maakt hij niet te veel vijanden? Of is het toch gewoon een afleidingsmanoeuvre van zijn eigen bedenkelijke zaakjes. Wie weet.
De tijd zal het leren.
Ik durf wel te beweren dat als je te veel kuilen (obstakels) voor anderen graaft (opwerpt), je de kans loopt het geheel niet meer te overzien en zelf in eentje valt of over een obstakel struikelt. En dat gaat zeer doen.

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 2 juni 2019


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.0 met 1 stemmen 78



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)