Inloggen
voeg je column toe

Columns

Al die veranderingen!

Soms heimwee hebbend naar ‘toen’ kruip ik vanmorgen in de telefoon, ehh, niet letterlijk natuurlijk want dat past niet (meer). Gisteren kwam ik erachter dat de douche niet zo warm was, maar weet dat aan de thermostaatknop, echter dat was het niet! Eega kwam de douche uit en zei: ik had bijna koud water!

Oeps, ik vergat te zeggen dat ik het vanmorgen ook had...waarom ik dat niet had gezegd dan? Tja, zo ontstaan de misverstanden! We zijn als slimme mensen, in het bezit van een slimme meter, met dat verschil dat aan ons geen rode lampjes flikkeren dan! De meter slaat aan ‘s avonds om 11 uur, zodat je ‘s nachts goedkoper je wasmachine kunt laten draaien!

Dat scheelt namelijk in verbruik en dus ook in de afrekening, los van het milieu, dat doet ook mee natuurlijk! Nou ben ik in dit gezin de klos als het gaat om dit te melden en ik ben opgegroeid met het GEB, jawel, da’s een poos terug, die veranderde in Eneco. Van dit bedrijf krijg ik ook te maken als het om betalen gaat en als ze terug moeten betalen, wat hier altijd het geval is en dus altijd leuk!

Maar nu moet je heel wat verzinnen om de goede persoon te pakken te krijgen, een telefoonnummer te pakken, een blikken dame zegt me: dit nummer kost u €0.90 per minuut! Ja de groeten! Ik verbreek de verbinding en kijk verder, lees dan dat ik een appje kan sturen! Oké, je zit even te tikken, maar krijgt wel antwoord en dat luidt: dat dit bij de netbeheerder thuishoort!

Natuurlijk, het zal normaal lopen, wie mag dat dan zijn! Stedin is het antwoord en ook bij dat bedrijf heb ik de mogelijkheid om een berichtje te sturen! Wat schetst mijn verbazing!? Antwoord met het logo van Eneco, die me vertelde dat het aan de boiler zou liggen!? Ik zeg nee hoor, want handmatig is de boiler gewoon op te warmen! Ik kan een installateur laten komen, maar het probleem ligt niet aan de boiler, want die flikkert niet als een bezetene, dat deed dat lampje van die slimme meter gisteren wel! Ik stond al klaar met valium om het ding te bedaren!

Het app-verkeer tussen Eneco-Stedin, Eneco laat weten dat er geen storing is gevonden op onze slimme meter, maar wel moeten we opletten of de boiler vanavond aanspringt op de “goedkope-stroom-tijd” anders weer een berichtje sturen!

Maar waar, oh waar is de tijd, dat ik een telefoontje pleegde naar het GEB, of Eneco, om meteen te woord gestaan te worden, mijn probleem voor te leggen en was het al opgelost, voor het gesprek afgelopen was? Al die nieuwigheid is niet aan mij besteed!

Schrijver: An Terlouw
16 juli 2019


Geplaatst in de categorie: internet

3.8 met 5 stemmen 99



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Ton Hettema
Datum:
7 augustus 2019
Zegt de ene telefoongeit (Eneco) tegen de ander (haar buurvrouw op de telefoontuin die voor Stedlin opneemt): "Daar heb je die Terlouwtjes weer; zullen we eens zien hoe vaak we vandaag kunnen pingpongen?"

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)