Inloggen
voeg je column toe

Columns

Lieve Greta

Lieve Greta,

bedankt voor de enthousiaste speech en de lans die je breekt voor mensen met een beperking in het autistische spectrum. Je zag er niet vrolijk uit in die omgeving waar je veel indrukken kreeg te verwerken. Maar ik zal de beschouwingen over jou als persoon achterwege laten. Daar zijn het volk en de intellectuele elite veel beter in. Je bent een boodschapper. Als de boodschap niet welgezind is, staan de pijlen klaar, dat zul je inmiddels wel weten. De mensheid is tot veel in staat.

Wat kan ik zelf doen? Minder vlees eten, kom maar op met echt lekkere alternatieven. Mijn maag verlangt ernaar.
Geen overbodige spullen kopen, en als er echt iets nodig is naar de kringloopwinkel gaan.
Oude spullen repareren of anders wegbrengen naar een plek waar men dat kan en er wellicht blij mee is.
Een auto heb ik niet. Mijn fiets in niet elektrisch. Ik zou eigenlijk ook niet moeten roken en wat minder vaak naar de wc gaan, maar dat is moeilijk af te leren.

We hebben ook minder spullen nodig nu alles digitaal gaat. Mijn printer doet het niet en ik sla alles op de computer op.

Ik heb geen geld meer om de dierenbescherming en Landschap Noord Holland te steunen.

Ik geloof ook niet in een eeuwig groeiende economie en de keuze om welvaart belangrijker te maken dan welzijn. De natuur is waar alles om zou moeten draaien. We moeten als moderne mens die link weer zien te maken anders gaan er nog veel meer rampen gebeuren, vroeg of laat.

Een collectief schuldgevoel heeft geen zin. We moeten naar creatieve oplossingen zoeken en allemaal kijken wat we naar draagkracht kunnen doen.

Met vriendelijke groeten van een bewonderaar uit Amsterdam,

Jeroen Splinterman

Schrijver: Jeroen Splinterman
29 september 2019


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.0 met 2 stemmen 328



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)