Inloggen
voeg je column toe

Columns

CDA

Na de ethische hack die zoveel onregelmatigheden aan het licht bracht dat de eerdere lijsttrekkersverkiezing ongeldig moest worden verklaard, vandaag herkansing voor het CDA. We praten erover met Maarten Domburg Procesbegeleider.

Klaar Meneer Domburg?

Zeker weten meneer Trawant!  Onze IT nerds hebben zich dag en nacht in het zweet gewerkt. Het systeem was zo lek als een mandje iedereen kon meerdere keren meedoen. Ook kon men stemmen die aan een andere kandidaat gegeven waren ongedaan maken en porno filmpjes uploaden.. En daar zijn wij als CDA natuurlijk niet van gediend.

Dus niet omdat een ongewenste kandidaat teveel stemmen kreeg volgens de Partij?

Daar kan ik het met u niet over hebben hoewel de Heer Omtzigt in die stemming wel ruim aan de leiding ging, daar had De Heer de Jonge het partijbureau nog over gebeld.

Die had dus toegang tot de voorlopige resultaten.

Natuurlijk als belangrijkste kandidaat en onbetwiste kroonprins had hij het recht tussentijds een vinger aan de pols te houden.

Was hij nerveus?

Ik kan u zeggen dat ik ook vandaag niet graag in zijn schoenen zou staan.

En Mevrouw Keijzer?

Die was ook erg ongerust, ze vroeg of we de computer wel goed hadden afgestoft. Ze suggereerde ook dat we eens flink in de router moesten blazen, dat hielp bij haar thuis ook weleens.

En nu?

Back in business, we gaan de webcam inzetten. Ieder lid is op een enorm scherm in Ahoy digitaal aanwezig en we hebben per koerier bij iedereen drie formulieren laten bezorgen.
Geel voor Pieter, Blauw voor Mona. Groen voor Hugo. Ik ga dan alle leden vragen op hetzelfde moment een van de formulieren duidelijk zichtbaar in beeld op te steken. Vrijwilligers tellen de stemmen.

Dus geel betekent

Dat je het niet eens bent met een stem voor Mona of Pieter

U bedoelt Hugo

Ja daar heb je het al, wilt u me alstublieft niet in de war brengen

Geel dus

Ja, maar dat je als je twijfelde dat je dan ook nog even heel kort een van de andere kleuren tevoorschijn kunt laten, die stemmen tellen later weer mee.

En als de Heer Omtzigt de meeste stemmen krijgt?

Dan veranderen we van kleur, dan was geel eigenlijk voor Hugo of Mona. Dat recht heeft het Bestuur.

Maar meneer Domburg dat is toch schandalig kiezersbedr..

Ik heb nu geen tijd meer Meneer, ik moet het telefoonmodem opstarten anders hebben we straks geen verbinding..

Schrijver: trawant
10 juli 2020


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 1 stemmen 139



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)