Inloggen
voeg je column toe

Columns

Aan Sywert

Chapeau jongen, de Heist van het jaar, wat zeg ik van de eeuw. Je draait je Januskop de goeie kant op en pakt je hele netwerk in met een goede-doelen-litanie. De Joris Goedbloed van de zorghelden.

‘ONZE zorghelden’, zoals je dat met de juiste snik in je stem formuleerde. Alleen een fanclub ontbrak nog. Filantroop in wanhopige tijden. Vriend van Constantijn, de prins der ondernemers. Altijd weer die Oranjes als het om de poet gaat.

CDA-belofte was je en on speaking terms met Pieter Omtzigt wiens status je ook nog probeerde te misbruiken voor een tweede dubbele slag. Erop en erover!
Handige donder dat je bent. Dekselse kwajongen!

Snel even een oerwoud van privé-BV’tjes in elkaar geflanst en het grote wegsluizen kon beginnen. Man, man wat hebben jullie gelachen toen de eerste stortingen binnenkwamen.
Knappe jongen die daar chocola van kon maken…
Weet je, ook op de Zuidas circuleert je naam al. Bij de nog grotere graaiers ben je inmiddels veelbelovend.

Maar meteen je baan bij de gemeente opzeggen om je totaal in te kunnen zetten voor de goede zaak, daar gingen de eerste wenkbrauwen van omhoog. Zoveel naastenliefde, zo’n christelijke opofferingsgezindheid, zoveel vrome praatjes, verdacht.
En toen beet dat verduvelde journaille in je kuiten, met de bekende gevolgen.

Dus stil blijven zitten als je geschoren wordt. En niet zoals nu de vermoorde onschuld uit gaan hangen en om je heen gaan maaien.
En ook niet beloven dat je een groot deel van die 9 miljoen aan liefdadigheid gaat besteden.
Daar kun je later ook weer op gepakt worden.
Dat is amateuristisch gefröbel, Sywert. Be cool and collected. Misdaad loont!
Je maakt dit toch niet meer goed.
Voor zover je aanwezigheid of wijsneuzerigheid ergens nog op prijs gesteld werd, is het nu over en uit.
Jaartje in de luwte, zou ik zeggen en intussen parkeer je de centjes ergens veilig op de Cariben. Komt goed.
Er zijn teveel carrières en belangen bij deze VWS-blunder betrokken om het je nog te ontfutselen.
Nou, je mag nog even sputteren en draaien.
En daarna willen we je nooit meer horen.
Capito?!

Schrijver: Trawant
3 juni 2021


Geplaatst in de categorie: actualiteit

5.0 met 2 stemmen 176



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Karel Jong
Datum:
4 juni 2021
Scherpgeslepen column over lid van het CDA. Zeker, nu is het vrij gemakkelijk om in koor te gaan prijsschieten op de quasi ondernemer. Niettemin beheerst Trawant voor mij de kunst van het verwoorden van vileine woede. Dus dan lees ik sowieso graag de column.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)