Inloggen
voeg je column toe

Columns

Poetin's doorzichtige offensief

Of Vladimir Poetin ook daadwerkelijk Oekraïne gaat aanvallen, valt nog te bezien, maar alle tekenen wijzen er wel op. Voor schijnmanoeuvres is het wel een beetje veel heisa lijkt mij, maar de moed kan hem uiteindelijk in de schoenen zakken. Toch schept hij vooralsnog nog op over zijn hypersonische kruisraketten en blaast hij de boel behoorlijk op. Alsof de oorlog tegen de wereldwijde corona-epidemie niet al erg genoeg is, dreigt hij serieus en met alle geweld Oekraïne te willen veroveren. Deze schaamteloze, leugenachtige, paranoïde dictator ontbeert iedere vorm van menselijkheid als het om ingebeelde vijanden gaat. Dat idiote zwart-wit denken van hem neemt ook buiten hemzelf groteske en hoogst krankzinnige vormen aan. Hij projecteert al zijn zwartgallige, hoogstgestoorde denkbeelden/waanbeelden op Oekraïne, de NAVO en de VS. Daarbij draait hij de rollen om, want niet wij, maar hij bedreigt onze voordeur met zijn overduidelijke provocatie. Hij wil gewoon oorlog voeren om zijn positie als sterke leider te verdedigen, wat een farce is, want hij wankelt aan alle kanten en jonge soldaten zinloos de dood insturen, maakt dat alleen maar erger. Overigens, wie denkt hij wel dat hij is om met zijn egoïstische imago-oppoetsen duizenden levens in de waagschaal te leggen? En wie zijn die arme, volgzame, achterlijke, stompzinnige, agressieve dwazen, die voor zo'n nationale grootheidswaan het gore lef hebben om andere, onschuldige medemensen te vermoorden? En dan ook nog, godsamme, met onpersoonlijke massavernietigingswapens. Dat Poetin trots is op zijn supersnelle kruisraketten is op zich al een kenmerk van een ware psychopaat. Dat hij er niet voor terugdeinst om die demonische uitvindingen te gebruiken, maakt hem tot een volstrekt onwaardig mens en leider, een goddeloze gek, die als kille killer en barbaars roofdier beter af is in de donkerste kerker op aarde, ver weg van zijn functie als marionettenbespeler van al die andere gefrustreerde, wraakzuchtige engerds met hun militaire afschrikkledij en Kremlin-posities. Voor zijn en ons bestwil is Poetin beter af in de krochten van zijn on(der)bewuste traumaspelonken, vastgeketend aan zijn eigen levensgevaarlijke krankzinnigheden. Rijp voor de Kosmische Psychiater! en nog een hele lange rij aan herstelincarnaties!...

Inmiddels zijn er al tienduizenden Russische militairen aan de grens van Oekraïne verzameld en gaat het richting de 175.000 Befehl ist Befehl malloten. Dat Poetin en zijn georganiseerden misdadigers gemene leugenaars zijn, weten we inmiddels wel. Zelfs de Russische defensieminister Sergei Shoigu aapt zijn macht misbruikende baas na en beweert dat de NAVO en de VS chemische wapens willen gaan gebruiken. Je reinste kolder, maar al die angstscenario's worden door de gemiddelde militair (en burger vrees ik) als zoete koek geslikt. De beroepsvechtjassen zoeken een excuus voor oorlog. Vanuit hun primitieve, gecultiveerde angst- en vechtdriften. Net als opgefokte vechthonden zoeken ze een geschikte tegenstander en desnoods creëren ze die wel, met een voorkeur voor makkelijke prooien, omdat ze in wezen erg laf zijn en helemaal niet zo stoer als ze zich voordoen. Voor het Russische leger is Oekraïne een makkelijke prooi en de Krim en delen van de Donbass-regio hebben ze al geannexeerd. Oekraïne is inderdaad een soort oefengebied voor de Russische, militaire criminelen. Wat dat betreft liegt Poetin niet en is het inderdaad een militaire oefening. Het is maar hoe je woorden interpreteert. Het liefste wil hij zonder dat de wereld het ziet ongestoord zijn gang kunnen gaan en de Sovjet-Unie terug veroveren. De oude, sluwe en hebzuchtige KGB-er leeft te ver in het verleden en heeft geen respect voor de zelfstandigheid en eigen identiteit van Oekraïne. Hij kan het maar niet verkroppen, dat Oekraïne zich allang tot een vrije democratie heeft omgebouwd, die van het totalitaire, onderdrukkende, tirannieke Rusland ontworteld is. Hij aast op een provocatie van Oekraïne, die hij dan gaat gebruiken als reden om Oekraïne plat te walsen en naar zijn idee opnieuw in te richten. Helaas voor hem zijn er tegenkrachten, die zijn misdadige plannen absoluut zullen bevechten. De VS en de NAVO zullen Oekraïne niet zomaar aan hun lot overlaten, want daarvoor staat er teveel op het spel. De vrije wereld moet verdedigt worden. Er wordt gesuggereerd, dat de Russische militairen begin 2022 hun oorlogsplan gaan uitvoeren en dat er vanaf dan weer heel veel mensen zinloos en onnodig vermoord zullen worden. Je moet wel hartstikke krankjorum zijn om in deze ellendige corona-tijden een massale oorlog te willen voeren, die ook nog eens nergens op slaat en alleen maar dient om de oorlogszuchtige imbecielen hun krankzinnigheden te laten botvieren. Het is oorlog om het oorlog voeren en niets anders. Moordenaars zijn meestal te laf om het moordwapen op zichzelf te richten, maar ten diepste is het zelfhaat en zelfdestructie wat hen drijft, alleen zijn ze daar te dom voor om dat te analyseren en te erkennen, laat staan uit te voeren. Liever doen ze anderen pijn en doden ze anderen in de walgelijke waan, dat ze daar zelf beter van worden of dat hun natie daar beter van wordt. De vloek van Kaïn en Abel duurt maar voort. Als zelfs een corona-plaag twee landen niet kan doen verbroederen, waar gaan we dan naartoe met de mensheid!

Het blijft nog steeds heel wel mogelijk, dat de Russische militairen inderdaad alleen maar op oefening zijn in hun eigen land en dat ze straks allemaal weer keurig naar hun kazernes en andere legerplaatsen terugkeren, wat natuurlijk fantastisch zou zijn en wat ik volop toejuich, maar dan zou het wel een hele vreemde bangmakerij zijn geweest. De Krim is ze niet genoeg, ze willen het hele land, wat ik je brom, maar however, laat ze in godsnaam inkeren en opzouten. Er is al genoeg ellende op de wereld. Hopelijk blijft de levenslange gevangenisstraf voor die 4 Russische moordenaars van de MH17-inzittenden niet alleen symbolisch en gaan we hun arrestaties nog meemaken. Zo niet, het zal hoe dan ook altijd aan hun karma blijven kleven. Die advocate van één van hen had in ieder geval een heel slap verhaaltje. Laat die gluiperige Poetin een invasie tegen het corona-virus beginnen en zijn landgenoten echt van nut zijn. Mij trof de cartoon van Bas van der Schot (De Volkskrant, 22 dec. '21), waarop hij Poetin als Corona afbeeldt, in militaire kleuren en met 10 kanonslopen. Daaronder staat 'Koude oorlog-variant'.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
23 december 2021


Geplaatst in de categorie: psychologie

4.0 met 2 stemmen 275



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)