Inloggen
voeg je column toe

Columns

Minnie

“En Leco hoe kijk jij naar de nieuwe outfit van Minnie Mouse?” Het is hot nieuws aan de desk van Boulevard. Nu Ali en Marco zo’n beetje afgekloven zijn, is het tijd voor business as usual. En dat betekent ruim baan voor een nieuwe aanval op de geestelijke volksgezondheid.

Leco buigt naar voren en ondersteunt met zijn linkerhand bedachtzaam het gestylde hoofd.
Minnie gaat van een rood jurkje met witte stippen naar een nauwsluitend blauw broekpak met zwarte stippen. Wereldnieuws en dat wordt ook als zodanig behandeld. Alle volwassenen die achter en langs de presentatiedesk verzameld zijn doen hun verwoede plasje over het kleine Disney muizenvrouwtje. Ze zijn immers ingehuurd en dan is geen vernedering te dol.

Dat geldt ook voor Johan Derksen die zo diep in het achterwerk van zijn opdrachtgever is afgedaald dat zelfs deelname aan een knikkerprogramma tot de verplichte werkzaamheden behoort. Nooit meer serieus te nemen.
En dan was er de commotie in de Amsterdamse gemeenteraad over het paard van Sinterklaas.
Ja, wrijft u zich even in de ogen, het is januari.
Volgens een ingediende motie van Groen Links en de Partij voor de Dieren zou het in de hoofdstad verboden moeten worden om evenementen te organiseren waar dieren bij betrokken zijn.
Jumping A’dam bijvoorbeeld, want dat is met paarden.
En Ozosnel, het paard van de Sint?
Ook verbannen, die ouwe gaat maar lopen.
Gelukkig haalde burgemeester Halsema, tegen haar gewoonte in, nu eens fel en daadkrachtig uit tegen zoveel verstandsverbijstering.
‘Zolang ik burgemeester ben, blijft Sint Nicolaas te paard!’

We gaan dit land verkopen. Weet u nog een leuk hedge fund dat interesse heeft?
Opsplitsen en van de hand doen, klaar!

Schrijver: Trawant
29 januari 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.8 met 5 stemmen 257



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)