Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Het kind als statussymbool

Waarom kinderen nemen als je met zijn tweeën bent en je stopt ze 5 dagen per week in het kinderdagverblijf?
Geef je dan om je kind of is het genomen om als statussymbool te dienen?
Kijk, als je als vrouw of man alleen komt te staan is het een ander verhaal.

Maar iedere dag stoppen er dikke auto's bij het kinderdagverblijf en pa en moe gaan de hele week uit werken om een nog dikkere auto of een duurder huis te kopen.
Materialisme en statussymbolen gaan voor het kind!
Nog gekker; het kind hoort bij sommigen ook bij het statussymbool!
Zielig voor het kind!

Is ouderliefde en warmte niet veel belangrijker dan veel geld?
Van het kind uit gezien is dat zeker waar!
Lees eens het verhaal van Godfried Bomans 'de Bramenplukker'.
Die voelde zich rijk in de natuur. Het grasveld was bedekt met diamanten voor hem (dauw), de bomen waren prachtige portalen! De vijvers: spiegels waar je omheen kon lopen! De wolken een schitterend mozaiek dat iedere dag veranderde en waar je vele figuren in kon zien. En gratis de mooiste muziek van de nachtegaal.

De bramenplukker die nogal afgelegen woonde snapte niet dat hij de enige op de wereld was die daar van mocht genieten!
Toen er een koopman langs kwam die een gouden dukaat neerlegde om te eten, wilde de bramenplukker die niet aannemen; hij had immers alles al!
En hij vertelde van zijn grasvelden vol diamanten en de rest.
De koopman ging snel weg om het aan de mensen te vertellen.
Het hele dorp kwam naar de bramenplukker. Waar waren die grasvelden vol diamanten?
Ze stonden er middenin 's ochtends en zagen het niet.
De bramenplukker wees al zijn schatten aan en werd opgehangen. De mensen voelden zich bedonderd.

Er zijn mensen die de natuur niet eens zien. Die zijn pas arm!

Schrijver: Melinda Bouwman, 28 februari 2009


Geplaatst in de categorie: natuur

4.0 met 2 stemmen 358



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)