Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Tweeëenheid

Windows heeft een prachtige functionaliteit voor schizofrenen en mensen met meerdere functies. Ik heb nu een computer met twee identiteiten. Ik kan inloggen als Jan R. Lunsing, werkzaam bij Stibabo of als Jan R. Lunsing, privépersoon. Ik heb daarvoor twee e-mailadressen: janrlunsing@stibabo.nl en janrlunsing@home.nl. In mijn ene identiteit kan ik bij mijn foto’s, PvdA-stuf en ga zo maar door en in mijn andere identiteit kan ik bij mijn werkbestanden, wetgeving en dergelijke.

Ik ben twee mensen geworden, zonder overigens de geneugte te kennen, dat ik twee mensen ben. Ik kan naar mijn andere ik mailen, maar ik kan mijn mail niet tegelijkertijd ontvangen. Dan moet ik eerst de andere gebruiker worden. Ik kan ook bestanden in de map openbaar neerzetten en die kan ik altijd benaderen, maar niet tegelijk. Ik ben wel twee mensen, maar ik kan niet samen spelen – om een prachtige wens van Godfried Bomans in de herinnering te roepen. Toen hij het schreef, over hondjes overigens, kon hij niet bevroeden hoe dicht de automatisering mensen bij die twee identiteiten zou kunnen brengen en dan ook weer, hoe ver van dit ideaal we nog steeds zijn.


Zie ook: http://www.nederlands.nl/...at/25040.html?zoekresultaat=ja

Schrijver: Jan R. Lunsing, 1 oktober 2009


Geplaatst in de categorie: individu

2.3 met 3 stemmen 366



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)