Jij zong korte tijd als Lilly Hoffmann-Onégin en daarna als Sigrid Onégin, de naam waarmee jij beroemd werd. Jij volgde ook lessen van beroemde zangeressen van een eerdere generatie; Lilli (Elisabeth Maria) Lehmann en Margarethe Siems.…
Thuisgekomen vormde "Onegin, Eunegin", die fantastische muziek, die voor mij zijn wervelende, dansende, charismatische droomgestalte voor altijd symboliseerde, mijn enige en onvervangbare troost....…
Ook vergeet ik nooit meer hoe ik - thuisgekomen - mijn heil zocht bij Tsjaikowski en hoe zijn "Eugen Onegin" een ver, zo ver souvenir voor mij vormde aan de wervelende droomgestalte van mijn vriend, die mij voorgoed ontstolen was......…
Thuisgekomen probeerde ik de herinnering aan Zijn balletachtige, wervelende gestalte tot leven te wekken door de muziek van een grootmeester, getiteld "Eugen Onegin"…
Vanaf 2003 stond je in de Weense Staatsopera en speelde je Michaela in 'Carmen' van Georges Bizet, Donna Elvira in 'Don Giovanni', Mimi in 'La Bohème' van Giacomo Puccini, Cio-Cio-San in 'Madame Butterfly', Amelia Grimaldi in 'Simon Boccanegra' van Giuseppe Verdi en Tatiana in 'Eugene Onegin' van Pjotr Iljitsj Tsjaikovski.…
Je zat op het platteland, waar je je meesterwerk 'Jevgeni Onegin' schreef, een in verzen geschreven roman, uitgegeven in 1833. In 1826 gunde de tsaar je vrijspraak van de verbanning, dus keerde je terug naar Sint-Petersburg, waar je als een gevangene werd behandeld en sterk gecensureerd.…