Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Lang weekend weg

Zo togen we met zijn zessen naar Limburg, de mooiste provincie van ons land. Zijn bossen, zijn weilanden, zijn kleine dorpjes, waar men elkaar nog begroet. Lieflijke gebouwtjes en de sfeer, die je alleen daar maar proeft, voelt en meemaakt. De rust is er bijna hemels te noemen, sprak ooit een voor ons bekend figuur en weet je, dat ís ook zo..

Met zijn zessen, van alles en nog wat ondernomen en omdat er kleinkinderen bij waren, moesten er natuurlijk pannenkoeken worden gegeten. Nou kun je die dingen zelf bakken, maar een keer gezellig uit eten, dat heeft in 't Limburgse ook wel wat.

Bij binnenkomst valt de grote hoeveelheid pluchen knuffels op, wauw Oma kijk eens...en oma keek, zag ook dat bij een bepaalde pannenkoek een knuffel gegeven werd. Oma keek ietwat beteuterd, want ze lust geen pannenkoeken....

Marloes, de oudste van de drie trekt haar stoute slippers aan en vraagt aan de eigenaar.......waarop ze met een glunderend gezichtje terug komt naar de tafel en zegt: voor jou Oma...

En zo zit hier een beer op de bank....

Schrijver: An Terlouw, 18 oktober 2016


Geplaatst in de categorie: kinderen

5.0 met 1 stemmen 693



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)