Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Verleden botst op het heden

Goede herinnering aan een familie wordt bewaard op de droge zolder van m’n geheugen, ze leven er al veertig jaar zonder verandering in samenstelling, zonder veroudering en in dezelfde entourage. M’n gedachten gaan regelmatig bij ze langs.

Verstand zegt dat tussentijds veel kan gebeuren maar het gevoel gaat niet mee in ongekende ongeziene verandering en houdt het bij het oude, want de mens is zijn gevoelens.

Als ik de familie in het heden ontmoet worden ze door mij niet vanuit de herinnering herkend, het verleden botst op het heden, een gat in de tijd van veertig jaar klapt dicht en dat moet ik dichten, in korte tijd verwerken.

De scherven van het verleden worden door de realiteit naar de achtergrond gedreven en op hun plaats gezet. Als de informatiestorm luwt, rangschikken oude en nieuwe herinneringen zich naar hun tijd van ontstaan. De losse eindjes zijn geknoopt, de werkelijkheid hersteld en ik kan verder met mijn leven.

Schrijver: Custor
Inzender: Janneke Koster Baas, 5 april 2010


Geplaatst in de categorie: tijd

4.0 met 5 stemmen 464



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)