Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Je praat zelfs melodisch

(voor Sara Beth Bareilles (7 december 1979))

Je bent geboren in Eureka, in de staat Californië. Je vader is Paul Bareilles, een verzekeringsagent, en je moeder is Bonnie Capellas, een werknemer bij een uitvaartcentrum. Je hebt twee jongere zussen en je bent van Duitse, Italiaanse, Portugese en Franse afkomst. Je hebt een jaar in Italië gewoond en je spreekt vloeiend Italiaans. Je bent rooms-katholiek opgevoed en je zat op het koor van je middelbare school, genaamd Limited Edition. Ook deed je mee aan de plaatselijke theater musical producties en je speelde Audrey in 'Little Shop of Horrors', ook op de middelbare school. Je was serveerster in de bibliotheek Alehouse in Santa Monica en je studeerde communicatieleer aan de Universiteit van Californië in Los Angeles. Daar was je zangeres bij de a cappella groep 'Awaken a cappella'. Op hun album 'Dysfunctional Family' zong je 'Gravity' en 'I Want You Back' van The Jackson 5. Je won twee keer het studentenconcert UCLA Spring Sing. Op je drie-en-twintigste was je afgestudeerd en zong je in de plaatselijke bars en clubs als Hotel Cafe, Molly Malone's en Genghis Cohen van Los Angeles. Je maakte twee demo's met vooral live-nummers en je verscheen als barzangeres in de film 'Girl Play' van Lee Friedlander, over een lesbische liefdesrelatie. Op je vierentwintigste verscheen je debuutalbum 'Careful Confessions' bij Tiny Bear Publishing en het is medegeproduceerd door Gabriel Mann. Je tekende een contract bij Epic Records en je zong bij Rocco DeLuca and the Burden, Guster, Jon McLaughlin en Marc Broussand. Je song 'Gravity' verscheen in de film 'Loving Annabelle' van Katherine Brooks, waarin een kostschoolstudente verliefd wordt op haar lerares, die later gearresteerd wordt, omdat ze een minderjarige heeft verleid. Je stond in de voorprogramma's van Aqualung (Matthew Hales), Mika (Michael Holbrook), Maroon 5, Paolo Nutini en James Blunt. In 2007 verscheen je tweede album 'Little Voice', met de hits 'Love Song' en 'Bottle It Up'. 'Love Song' was Song van het Jaar en Beste Vrouwelijke Pop Vocale Prestatie. De videoclip is gemaakt door de regisseur Josh Forbes en de acteur Adam Campbell (1980, Bath) speelt erin mee. Hij is getrouwd met de actrice Jayma Mays (1979, Bristol). Zelf noem je je muziek 'Op de piano gebaseerde pop/soul'. In 2008 verscheen je DVD/CD 'Between the Lines: Sara Bareilles Live at the Fillmore'. Het Fillmore Auditorium is een beroemd poppodium in San Francisco. Nieuw was de song 'August Moon' en een cover van 'Sittin 'On The Dock of the Bay' van Otis Redding. Je toerde met Maroon 5 en Counting Crows. Je verzorgde een gratis, akoestische EP, met o.a. 'Free Ride' en 'I am On Fire' (van Bruce Springsteen), een duet met Tony Luca (1976, Pontiac). In 2010 verscheen het album 'Kaleidoscope Heart', geproduceerd door Neal Avron (1969, Los Angeles), met 'King of Anything', 'Uncharted', 'Gonna Get Over You' (met een videoclip van Jonah Hill (1983, Los Angeles), een acteur/producent/scenarioschrijver/komiek) en 'Hold My Heart'. Het album stond op één in Amerika en je toerde door Europa, Azië en Australië. In 2011 trad je op bij Indiana State Fair en vlak daarna stortte het podium in, waardoor zeven mensen hun levens verloren. Je deed vrijwilligerswerk in Japan, na de aardbeving van 2011 in Tohoku. Je maakte er de documentaire 'A Trace of the Sun'. In 2012 verscheen de EP 'Unce Upon Another Time' bij Epos, met vijf nieuwe nummers. Het is geproduceerd door Ben Folds (1966, Winston-Salem), ook een zanger. Naast de piano bespeel je nog de gitaar, de ukelele en het harmonium. Je werkte o.a. samen met Ingrid Michaelson, OneRepublic, Elvis Costello, Mary J. Blige, Rachael Yamagata, Cheryl Crow, Norah Jones en Weezer. Je hebt meerdere keren voor Barack en Michelle Obama opgetreden, die grote fans van jou zijn.

Schrijver: Joanan Rutgers, 1 augustus 2012


Geplaatst in de categorie: muziek

0.2 met 8 stemmen 99



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)