Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Een groot mysticus, die duizenden genas

(voor Edgar Cayce (1877 - 1945))

Je bent geboren op 18 maart 1877 nabij Hopkinsville. Je ouders waren Leslie en Carrie Cayce. Ze hadden zes kinderen. In december 1893 verhuisde je naar 705 West Seventh in Hopkinsville. Je ontwikkelde paranormale/helderziende gaven, terwijl je overal naar werk zocht om geld te verdienen. Je was kerklid van de Discipelen van Christus en je gaf les aan de zondagsschool. Je zag aura's rond mensen, je sprak met engelen en je hoorde stemmen van overleden familieleden. Samen met je vader verkocht je verzekeringen voor Woodmen of the World. Op 14 maart 1897 verloofde je met Gertrude Evans en op 17 juni 1903 zijn jullie getrouwd.

Op je 23-ste verloor je je stem door een keelaandoening. Je ging slapend informatie over je aandoening oprakelen, wat lukte en waardoor je jezelf genas. Men noemde je de slapende profeet. Door zelfhypnose stelde je diagnoses. Je ontdekte de oorzaak van elke ziekte en welke geneesmiddelen/operaties het beste waren, terwijl je daar geen verstand van had. Je wist wat armoede was en je had een zwaar en moeilijk leven. Veel mensen misbruikten jou. Je werkte bij de fotostudio van WR Bowles. De plaatselijke hypnotiseur Al Layne stimuleerde je om je trance healing publiekelijk te tonen, wat je alleen gratis wilde doen. Layne had gelezen over hypnotische genezingen door de Marquis de Puysegur.

Je deed aan hypnose-sessies, maar men vond jou een charlatan, waardoor je in de gevangenis zat. In 1907 werd Hugh Lynn geboren, in 1911 Milton Porter en in 1918 Edgar Evans. Veel mensen stuurden je brieven met een hulpvraag en je wist hen op afstand te genezen. Je kreeg brieven uit de hele wereld. Je kreeg donaties en de hypnotiseur Layne werd later vervangen door je vrouw en je oudste zoon. Je secretaresse Gladys Davis schreef je lezingen op. Een katoenhandelaar wilde je betalen voor de uitkomsten in de katoenmarkt, anderen wilden graag weten waar ze naar schatten konden zoeken of wat de uitslag van de paardenrace was. Je probeerde het wel, maar het ging niet en je verloor al je energie. Daarom wilde je jouw gave alleen voor zieken en noodlijdenden gebruiken.

In 1923 ontmoette je de metafysica-student Arthur Lammers, die je behandelde en tijdens je trance sprak je over zijn vorige levens en reïncarnatie op zich. Arthur ging met jou samenwerken. De ziel zweeft door alle tijden en blijft altijd hetzelfde, zei je. Je overwoog om met je channelingsessies te stoppen, omdat reïncarnatie niet met de bijbel te rijmen viel. Je adviseerde elektrotherapie, ultraviolet licht, voeding, massage, edelstenen, minder psychisch werk en ontspannen met zandstrandkristallen.

In 1925 verhuisde je naar Virginia Beach en je had een staf van medewerkers en vrijwilligers. Je gaf meestal lezingen over het occulte en het esoterische. In 1929 werd het Cayce Hospital opgericht. Je leerde, dat mensen spiritueel bewust en liefdevol mogen worden. Je sprak o.a. over dromen, synchroniciteit, de ontwikkeling van intuïtie, het karma, de Akasha-kronieken, astrologie, vorige levens, boezemvrienden, het ware ik, pantheïsme, oude mysteries, het leven tussen dood en volgende geboorte, numerologie, het leven van Jezus en Atlantis. Je was beïnvloed door het werk van Helena Blavatsky.

In 1943 kreeg je nationale bekendheid door een groot artikel in het tijdschrift 'Coronet'. In de Tweede Wereldoorlog gaf je acht lezingen per dag voor de families van omgekomen, Amerikaanse soldaten, wat je emotioneel verlamde en je energie wegnam. Je besloot tot twee lezingen per dag, omdat je anders dood zou gaan. Eenmaal uit de trance van je onbewuste geest herinnerde je niet wat je had gezegd. Je deed ook aan astrale projectie, profeteren en mediumschap.

Op 3 januari 1945 overleed je door een beroerte. Je werd zevenenzestig jaar en je bent begraven in Riverside Cemetery in Hopkinsville.

Schrijver: Joanan Rutgers, 5 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: idool

1.0 met 2 stemmen 38



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)