Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Door slechte politie tot zelfdoding gedreven

(voor Mary Millington (1945 - 1979))

Jij bent buitenechtelijk geboren als Mary Ruth Quilter op 30 november 1945 in Kenton, Middlesex. Jouw alleenstaande moeder was Joan Quilter, geboren op 19 februari 1914. Jouw vader was John William G. Klein (1899 - 1973). Jullie woonden in Willesden, Londen, ooit een bedevaartsoord met twee geneeskrachtige Maria-beelden in de St Mary Church aan de Naesden Lane. De schrijver James Keighley Snowden woonde en overleed in Willesden. Hij was getrouwd met Agnes Adamson Wallace Crawford, met wie hij 3 zonen en 1 dochter kreeg. In 1907 verscheen zijn roman 'Hate of Evil', over een ondeugende geestelijke, en in 1914 'King Jack', over een beruchte outlaw/stroper. Vervolgens woonden jullie in het dorp Mid Holmwood, Dorking, aan Spook Hill. Een waterplasje noemen ze daar een vijver. In Deepdene, nabij Dorking, woonde de rijke, Nederlands-Britse bankier/kunstverzamelaar/schrijver Thomas Hope, getrouwd met Louisa de la Poer Beresford, met wie hij 2 zonen kreeg. Omdat jij onwettig geboren was, werd jij op school gepest. In jouw jeugd en tienertijd leed jij aan een laag zelfbeeld, een minderwaardigheidscomplex. Op jouw 15de ging jij van school.

Op jouw 18de trouwde jij met Robert Maxted, met wie jij in Dorking woonde. Jij hebt jouw terminaal zieke moeder ruim 10 jaar verzorgd. Jij begon met jouw pornocarrière om haar zorg te betalen. Jij wilde liever fotomodel worden, maar daar was jij te klein voor. In de jaren 60 was jij wel een glamourmodel. Jij ontmoette de Schotse glamourfotograaf/pornograaf (geen adellijke titel) John Jesnor Lindsay (1939), die jou voor softcore-tijdschriften fotografeerde, o.a. 'Penthouse', 'Mayfair', 'Playbirds' en 'Whitehouse'. Hij heeft aan de Glagow School of Art gestudeerd en hij maakte ook korte pornofilms. Jij speelde in diverse films, zoals de hoofdrol in 'Miss Bohrloch' (1970), wat in november 1970 bij het Wet Dreams Festival de Golden Phallus Award won. Jij speelde in zo'n 20 korte hardcore films van Lindsay, o.a. in 'Oral Connection', 'Betrayed', 'Oh Nurse!' en 'Special Assignment'. Daarna deed jij weer modellenwerk voor pornografische tijdschriften als 'Knave' en 'Men Only'. Jij speelde ook in de softcore films van Russell Gay, zoals 'Response' (1974). Voor Mountain Films speelde jij in 1970 in 'Love Games', 'Wild Lovers' en 'Party Pieces'. In 1973 speelde jij in 'Secrets of a Door-to-Door Salesman' van Wolf Rilla, met Sue Longhurst, Victoria Burgoyne en Jacqueline Logan, niet te verwarren met de Amerikaanse actrice.

In 1974 speelde jij in 'Sex is My Business' van Harrison Marks, die in een sekswinkel aan Coventry Street in Londen is opgenomen. Marks was o.a. met de actrice Pamela Green getrouwd was, die de hoofdrol in de nudistenfilm 'Naked as Nature Intended' (1961) speelde. In februari 1974 werd jij door jouw tegenspeelster Maureen O'Malley aan de Welshe pornograaf/zakenman David Sullivan (1949, Cardiff) voorgesteld. David werd jouw minnaar en hij bedacht jouw naam Mary Millington. Hij beweerde, dat jij de biseksuele, nymfomane zus van Doreen Millington was, de redactrice van 'Whitehouse magazine', waarin jij vaak verscheen. David produceerde low-budget seksfilms. Jij speelde in de sekskomedie 'Eskimo Nell' (1975), met Kate Manning, Diane Langton en Beth Porter, 'normale' actrices. In 1975 speelde jij in 'Erotic Inferno' en 'Private Pleasures', opgenomen in Zweden. In de sekskomedie 'Keep It Up Downstairs' (1976) speelde Diana Mary Fluck (1931 - 1984) de hoofdrol. In 1976 speelde jij ook in de komische films 'I'm Not Feeling Myself Tonight' en 'Intimate Games', met Anna Bergman (1948, Göteborg) en Suzy Mandel (1953, Londen), bekend van The Benny Hill Show. In 1977 speelde jij in 'Come Play With Me' van George Marks en in 1978 speelde jij als Lucy Sheridan de hoofdrol in 'The Playbirds', met Susan Silvey (1956, Londen).

In 1978 speelde jij ook in de sekskomedie 'What's Up Superdoc!', met Angela Grant en Marianne Stone. In 1979 speelde jij als Millicent Cumming in de sekskomedie 'Confessions from the David Galaxy Affair', met Alan Lake in de hoofdrol, die op 10 augustus 1984 zelfdoding pleegde, na het overlijden van zijn vrouw Diana Mary Fluck, die op 4 mei 1984 door eierstokkanker overleed en 52 jaar werd. Alan schoot zichzelf met een geweer in zijn mond, in de slaapkamer van hun 14-jarige zoon Jason Lake. Alan werd 43 jaar. Jason overleed op 14 september 2019 door zelfdoding met een overdosis alcohol en medicijnen. Hij werd 50 jaar. Alan's dochter is Emma Catherine Brown Lake, geboren op 6 maart 1967. Haar moeder is de casting director Pamela Brown.

Jouw laatste filmrol was als Mary in de mockumentaryfilm 'The Great Rock 'n' Roll Swindle', over de punkrockband The Sex Pistols, met John Lydon en Sid Vicious (Simon John Ritchie), die op 1 februari 1979 met een overdosis heroïne en Methaqualon zelfdoding pleegde en 21 jaar werd. Zijn vriendin, de heroïneverslaafde Nancy Laura Spungen, is op 12 oktober 1978 door een messteek in haar buik overleden. Zij lag onder de wastafel in de badkamer van kamer 100 in Hotel Chelsea. Zij is door een drugsdealer, de acteur/stand-up comedian Michael Morra of Sid Vicious vermoord. Nancy was Joods en op haar 13de deed zij een poging tot zelfdoding door haar polsen met een schaar door te snijden. Op haar 15de kreeg zij de diagnose schizofrenie en op haar 17de ging zij naar NYC, waar zij een prostituée en groupie was. Met de punkband The Heartbreakers ging zij naar Londen, waar zij Sid ontmoette. Nancy werd 20 jaar en zij is in het King David Memorial Park in Bensalem Township begraven.

Jij leed aan een neurose en een depressie, verergerd door jouw cocaïneverslaving. In 1973 overleed jouw vader en op 27 mei 1976 overleed jouw moeder, waarna jij onvoorspelbaar werd en jij jouw relatie met David Sullivan stopte. In maart 1978 begon jij de seksshop in Tooting 'Mary Millington's International Sex Centre'. Jij verkocht er ook illegaal spul. De politie viel er herhaaldelijk naar binnen en bedreigde en sloeg jou. Jij moest hen zelfs beschermingsgeld betalen. De politie maakte jou ontzettend bang en dreigde met de gevangenis. Een nazi-achtige, religieus-gestoorde belastingkerel deed hetzelfde. Jij kreeg een grote belastingaanslag, die jij niet kon betalen. Op 19 augustus 1979 pleegde jij zelfdoding door in jouw huis in Walton-on-the-Hill, Surrey, een overdosis tricyclische antidepressiva anafranil, paracetamol en alcohol te nemen. Jouw man Robert heeft jou in jouw bed gevonden. Er lagen vier briefjes bij jou, waaruit bleek, dat jij door de politie de dood bent ingejaagd. Jij werd 33 jaar en jij bent in de St Mary Magdalene Church in South Holmwood begraven.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
5 februari 2022


Geplaatst in de categorie: idool

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 45



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)