Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Keldervloerhelder

Het aantal Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen is in aantal toenemend. Nu komt er een grootschalig onderzoek naar het hoe en vooral waarom van deze stijging. Naar mijn mening is het antwoord net zo logisch als keldervloerhelder:

In zowel conflict-, oorlogs- als hongersnoodgebieden/-landen kunnen veel mensen zich onvoldoende staande houden en pakken hun biezen. Zij kiezen het min of meer zekere voor het onzekere. Dit zekere verdwijnt als SNEEUW VOOR DE ZON zodra conflict- als oorlogshandelingen en geenszins in mindere mate hongersnood voet aan de grond krijgen. Dat er veel zowel oorlog als honger is, komt uiteraard daar het een het gevolg is van het ander. Mij verbaast het dat veel leiders zo'n grote aanhang hebben dat van afzetting, laat staan eliminatie, geenszins sprake kan zijn, laat staan ís. Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen hebben zelf de stoute schoenen aangetrokken, daar zij zien dat van een toekomst in hun land van herkomst geen sprake kan zijn, of, (in combinatie) geen sprake is. Hoe triest is dit, maar helaas wel feit. Zulke kinderen hebben recht op opvang, hoewel Nederlandse gemeenten nog immer geen genoeg of onvoldoende plaats bieden. Dit zich wekelijks meer en meer uitdijend probleem had reeds enige tijd geleden gepaard moeten gaan met een wetsvoorstel om asielzoekers evenredig over Nederland te spreiden.

Een lastige opdracht...!

Schrijver: Annejan Kuperus
6 november 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 1 stemmen 118



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)