Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Julie Miller - I Still Cry

Jij bent geboren als Julie Anne Griffin op 12 juli 1956 in Waxahachie, Texas. Jij zei: 'Mijn hele leven, zelfs toen ik 12 jaar oud was, was ik depressief.'. Tijdens jouw adolescentie ben jij seksueel aangevallen en misbruikt, waardoor jij in een ernstige depressie gevangen raakte. Jij zei: 'Voordat God zich over mij ontfermde, voelde ik me als een wees, van binnen was ik erg alleen. Ik miste iemand in mijn hoofd om mee te praten. Soms maakte de eenzaamheid mij zo krankzinnig dat ik me moest laten opnemen. Ik zakte langzaam weg in het drijfzand van mijn isolement.'. Jij deed een poging tot zelfdoding en jij bent diverse keren in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen. Jij zong in Austin in de band Rick Stein & The Alleycats, toen Buddy Miller auditie deed voor deze band. Jij hebt Buddy in 1976 in Austin ontmoet. Steven Pauls Buddy Miller is geboren op 6 september 1952 in Fairborn, Ohio. Hij was lid van de country-rock band Desperate Men en in 1975 ging hij naar Austin, Texas, en werd hij lid van de band van Raymond Charles Campi (1934 - 2021), de 'King of Rockabilly'. Jij zat eerst met Buddy in de band Streetlight met Ron Krueger. In 1983 verscheen jullie titelloze album, met o.a. 'How Could You Say No', geschreven door Mickey Cates, wat later ook op jouw eerste solo-album 'Meet Julie Miller' verscheen. Daarna werden Buddy en jij lid van de band Partners in Crime. In 1980 verhuisden Buddy en jij naar New Jersey en NYC en vormde Buddy de Buddy Miller Band met de singer-songwriter Shawna Lee Colvin, geboren op 10 februari 1956 in Vermillion, South Dakota. Jij werd meer depressief. In 1981 ben jij met Buddy getrouwd. Jullie verhuisden naar Seattle en naar San Francisco.

Shahna Colvin worstelde met depressie, alcoholisme en angsten. Zij was getrouwd met Simon Tassano en de fotograaf Mario Erwin, met wie zij op 24 juli 1998 de dochter Caledonia Jean-Marie kreeg, een grafisch ontwerpster en filmmaakster. Buddy trad ook op met de country-, bluegrass- en Americana singer-songwriter James (Jim) Russell Lauderdale, geboren op 11 april 1957 in Troutman. In 2013 verscheen het album 'Buddy & Jim'. En Buddy trad op met de multi-instrumentalist Larry Campbell, geboren op 21 februari 1955 in NYC, getrouwd met de zangeres Teresa Williams. Verder deed Buddy iedere zondag optredens met de band van de zanger/detectiveschrijver Richard Samet Friedman, geboren op 1 november 1944 in Chicago. In 1990 verscheen jouw eerste solo-album 'Meet Julie Miller' bij Mirr Records, met 'Dogtown', 'You Knew The Way To My Heart', 'Mystery Love', 'What Would Jesus Do', 'Don't Cry For Me', 'How Could You Say No', 'King Of My Heart', 'Song To The Devil (I'm Thru With You)', 'Who Owns Your Heart', 'My Psychiatrist', Love Will Find You', 'Dangerous Place' en 'I Will Arise And Go To Jesus'. Met achtergrondzang van Shawna Colvin, Victoria Williams, Amy Grant, Kelly Willaert (Bagley) en Russell Taff. In 1991 verscheen 'He Walks Through Walls', met naast de titelsong o.a. 'Broken Things', een diep-ontroerend lied, 'I Will Follow You', 'Never Gonna Give Up On You', 'Angelina' en 'Naked Heart'.

In 1993 verscheen 'Orphans and Agels', met 'All My Tears', samen met Emmylou Harris, geschreven na het overlijden van de singer-songwriter John Mark Heard, die op 16 augustus 1992 in Chicago door een hartaanval overleed en 40 jaar werd. Ook met o.a. de cover van Mark Heard 'Treasure of the Broken Land', 'Precious For God', 'Put a Little Love in Your Heart' en 'Mercy's Child'. Jouw stem lijkt enorm veel op de stem van Cindy (Cynthia Ann Stephanie) Lauper. In 1994 verscheen 'Invisible Girl', met o.a. 'Nobody's Child', 'In My Eyes', 'I Will Be with You', 'Runaway Heart', 'I Can't Cry Hard Enough', 'Weapon of the Spirit' en 'When You Come Home'. In 1997 verscheen 'Blue Pony', met naast de titelsong o.a. 'A Kiss On The Lips', 'Take Me back', 'Dancing Girl', over meisjesprostituees in Thailand, 'Lettres to Emily', 'Face Of Appalachia', 'All the Pieces of Mary' en 'I Call on You'. In 1999 verscheen 'Broken Things', met o.a. 'I Know Why The River Runs', 'Orphan Train', 'Out in the Rain', 'Two Soldiers', 'Maggie', 'Strange Lover', over cocaïne, en 'I Still Cry', wat in 2000 door de Nederlandse zangeres Ilse de Lange is gecovered. Het verscheen op haar derde album 'Livin' on love', net als jouw lied 'Ride the Wind to Me'.

In de jaren 1990 verhuisden Buddy en jij naar Nashville, waar Buddy zijn eigen opnamestudio 'Dogtown' creëerde. Jij lag veel op bed, waardoor jij veel songs in bed hebt opgenomen. Jij leed/lijdt aan fibromyalgie, met depressies en stemmingswisselingen. In 2001 verscheen 'Buddy & Julie Miller', met o.a. 'The River's Gonna Run', 'You Make My Heart Beat Too Fast', 'Dirty Water', 'That's Just How She Cries', 'Little Darlin' en 'Rachel'. In 2004 verscheen 'Love Snuck Up' met Buddy, met naast de titelsong o.a. 'Wallflower', 'You're Running Wild', 'Dragin' the River', 'Keep Your Distance', 'In Memory of My Heart' en 'Quecreek'. In 2009 verscheen 'Written in Chalk' met Buddy, met op de hoescover een schilderij van de spirituele schilder Brian Kershisnik (1962, Oklahoma City), met o.a. 'Ellis County', 'Don't Say Goodbye', 'Every Time We Say Goodbye', 'Hush, Sorrow', 'Long Time' en 'Memphis Jane'. En in 2019 verscheen 'Breakdown on 20th Ave. South' met Buddy, met naast de titelsong o.a. 'Underneath The Sky', 'Feast of the Dead', 'Secret', 'I'am Gonna Make You Love Me', 'Unused Heart', 'War Child' en 'Thoughts At 2am'.

Schrijver: Sir Joanan Rutgers
4 april 2023


Geplaatst in de categorie: idool

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 54



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)