Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
23 oktober 2011
Onzekerheid is helemaal geen vast gegeven omdat deze van nature niet aanwezig is. Er bestaan geen genen voor onzekerheid. Deze is er tijdens het opgroeien ingeslopen.

Onzekerheid kun je mijns inziens generaliseren afhankelijk van de toestand van geestelijk welzijn waarin je verkeert. Dit is geen nederlaag van het verstand maar een gebrek aan moed op een bepaald moment. Je zegt zelf dat het moed vereist.

Moed is de bereidheid de confrontatie, in dit geval met onzekerheid, aan te gaan en te doorstaan. Moed is een van de vier kardinale deugden van de zeven hoofddeugden : wijsheid,rechtvaardigheid, moed, zelfbeheersing, geloof, hoop en liefde; een psychologisch kenmerk en een karaktertrek.

Ik vind dat je de correlatie tussen generaliseren, de nederlaag van het verstand en moed te onnauwkeurig hebt genomen. Deze bewering heb je zwart - wit gesteld.
Naam:
paarlen voor de zwijnen
Datum:
30 augustus 2011
Dat niets zeker is (je weet 't niet, hè) is de enige zekerheid die bestaat. Categorie verwaarloosde paradoxen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)