Inloggen
voeg je column toe

Columns

Die mooie aarde, naar de knoppen?

Ooit werd de aarde geschapen, gebeurde met een doel, de mens er te laten wonen te groeien met gevoel.
Ooit werd de bevolking groter, er kwamen steeds meer mensen bij, mannen vrouwen kinderen, alles leefde vrij en blij.

Ooit kwamen er dieren, van alles kwam er op de aarde voorbij, geen enkel dier hoef ik te noemen, behalve die misschien van de bloem en de bij?
Ooit kwamen er gewassen, in soorten en maten, al waren er dat niet zoveel, maar appels waren er wel, van groen en rood en geel.

Ooit kwam er een soort van huizen, niet te groot of te pompeus, maar huizen en daarin was niet zo heel erg veel keus.

En dan maken we een sprong voorwaarts, en leven in het huidige nu, daar waar de aarde ooit geschapen werd, de bevolking groter werd, de dieren zich aankondigden, de gewassen hun intrede maakten, heeft er toch ook iemand nagelaten, dat mensen wapens zouden ontwikkelen, dat mensen die zouden gebruiken om te moorden en te doden, dat mensen er een zaak van maken om dat leven, wat ooit op aarde werd neergezet, in kille bloed om zeep te helpen.

Ooit werd de aarde geschapen, maar als men toen geweten had, wat de mens ermee voor ogen had, zou er misschien wel twee keer nagedacht zijn, de bevolking groeit, mits ze niet wordt uitgeroeid, de dieren worden uitgeroeid omdat er geen ruimte meer voor is de gewassen worden bedreigd, de huizen nemen de vormen aan van kastelen.

Ooit werd de aarde geschapen, maar is er iemand die het iets kan schelen, dat geen mens meer ongedwongen over straat kan lopen, zonder de angst in de loop van een wapen te kijken?
Ooit werd de aarde geschapen en we maken er met zijn allen een zooitje van, en niemand maar dan ook echt niemand, doet er iets aan.

De aarde werd geschapen en we zorgen er allemaal voor dat ie ook nog naar de Filistijnen gaat, die mooie aarde!

Schrijver: An Terlouw, 13 januari 2011


Geplaatst in de categorie: milieu

3.8 met 5 stemmen 410



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Frans
Datum:
14 januari 2011
Email:
franzoziggo.nl
Wat een waarheid, wat een gevoel en wat een column, waanzinnig goed en doordacht! Graag, heel graag gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)