Inloggen
voeg je column toe

Columns

Boodschappen aardbeien met slagroom

Boodschappen halen. Leuk of niet leuk. We moeten het doen.
Zo zijn de hagelslag, chocopasta, pindakaas, snoepjes weer op.
Thuis zoeken met een boodschappenlijstje in de hand, naar een winkelwagenmuntje zoeken: heb er tig van liggen maar waar?
Dan zoeken naar een 50 euro muntje of 1 euro en ook niet te vinden.
Aha bij de wasmachine of eigenlijk op de wasmachines uit een broek, daar
ligt er wel ééntje.
In de supermarkt staan de mensen te verzinnen wat ze eten vandaag.
Ik pak aardbeien met een bus slagroom met een nieuwe dop zo te zien.
Ach altijd makkelijk slagroom.
Voor op de cake, ijs of in de koffie.
Ik zie verder een gezinnetje lopen. Vader en moeder kibbelen samen. De vader loopt weg met zijn dochtertje.
Ik keek achterom naar de moeder en zij had tranen in haar ogen.
Zo zie ik heel wat om mij heen in het supermarktgebeuren. Ik pak de nodige boodschappen. Mensen staan ongeduldig in de rij te wachten. Soms de een boos omdat de ander voorgaat.
Bij de kassa weet je al van te voren wat het meisje achter de kassa gaat vragen. Wilde bijna van te voren al Nee en Nee zeggen.
Voor de koopzegels of zegeltjes voor te sparen voor Efteling of zo. De bonuskaart geef je dan maar voor de aanbiedingen..ach ja..
Terwijl ik inpak zegt mijn metgezel: is dat voor in je haar? En wijst naar de dop van de slagroombus die er net boven uitsteekt.
Ik zeg.. Ja tuurlijk, slagroom door het haar. Ook lekker in plaats voor op de cake, ijs of koffie.
En ineens had ik wat anders in gedachten........

Schrijver: Els Huurman, 25 mei 2011


Geplaatst in de categorie: voedsel

3.8 met 9 stemmen 123



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)