Inloggen
voeg je column toe

Columns

Creativiteit leert.. (..over kunst en cultuur)

Kunst en cultuur staan in het geding. Heel Nederland in rep en roer. Echter maakt 'Creativiteit' zich totaal geen zorgen. Creativiteit leert namelijk dat ze nog valt, nog staat, door een 'zakcentje' meer of minder.

Creativiteit voedt zich met passie en dankbaarheid. Ze werpt resultaten op, die je niet gedaan krijgt met dat 'zakcentje' alleen. Echter, dat zakcentje maakt juist dat je haast verplicht bent binnen de termen van 'het mogelijke' te blijven. Waar creativiteit juist haar heil zoekt in het onmogelijke, buiten de box van hetgeen dat al 'is'.

Creativiteit leert dat er altijd mogelijkheden zullen zijn, mits je bereid bent je ogen open te houden. En vooral niet meegaat in de hype, die 'afhankelijkheid' heet. Passie en dankbaarheid bewijzen een trouwe gids, naar 'die mogelijkheid' te zijn.

"Wanneer is het gedaan met Kunst & cultuur?" Creativiteit antwoordt, met een glimlach: Misschien wanneer de zon stopt met schijnen.

Eén ding staat vast, over Creativiteit. Ze heeft het laatste woord. Iets om dankbaar voor te zijn.

Art is Love is Omnipotent..

(volg mij op http://jermaine-aromatisch.blogspot.com )

Schrijver: Jermaine Aroma, 30 juni 2011


Geplaatst in de categorie: filosofie

2.0 met 1 stemmen 263



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)