Inloggen
voeg je column toe

Columns

Benzine jatten met de dood tot gevolg

Met afgrijzen hoorde ik het nieuws, dat er iemand was doodgereden, gewoon terwijl ie in de file stond, een file die was veroorzaakt door de sterke arm, oftewel de politie, want tja, die mogen veel, natuurlijk.
Als ik terugkijk naar hoe de man aan zijn einde is gekomen, dan is een paar liter benzine stelen de oorzaak en begrijp me nou niet verkeerd, stelen hoort niet, stelen mag niet en je moet als je iets koopt, er gewoon voor betalen, maar dat weet iedereen, nou ja iedereen, dat is natuurlijk niet waar want die hufters van die auto die voor een dode hebben gezorgd die hadden dergelijke gevoelens niet, nee hoor, die tanken en scheuren vervolgens weg, met alle nare gevolgen van dien.

Maar om nu op die file terug te komen, wat later op de dag, dat dit nieuws bekend werd, kwam er een stevig gepikeerde man van de ANWB in beeld met achter zich duidelijk zichtbaar 4 rode kruizen, weet u wel, van die kruizen die ook in beeld komen te staan als er bijvoorbeeld een aanrijding heeft plaatsgevonden, dan worden wegen afgezet logisch want dat is allemaal gevaarlijk, soms blijft het aantal dan beperkt tot 1 of 2 rode kruizen, maar nu zag ik in beeld 4 kruizen en dat betekent dat er op die weg niet meer kan worden gereden!

Nou ja dat was ook wel duidelijk, met 4 rode kruizen is het net alsof de slagboom van de overweg naar beneden gaat, je kunt dan beter stoppen, om verdere ongelukken te voorkomen. Dat dacht die man die nu dood is ook, die stond midden in de nacht, in de file, want die rode kruizen, tja die gaven aan dat er niet gereden kon worden en dan stop je vanzelf!

Behalve als je benzine gejat hebt natuurlijk en uit alle macht uit handen van de politie wilt blijven: dan scheur je weg en dan gebeurt er iets wat niemand voor waar had gehouden, want dan blijkt dat er niet echt een file is, nee hoor en staat het verkeer op de rijksweg dus eigenlijk voor Piet Snot stil, die rode kruizen zijn namelijk op verzoek van de sterke arm, oftewel, de politie in beeld geroepen, in samenwerking zo heette het toen in elk geval nog, met de ANWB maar en nou komt de clou van het verhaal, de man van de ANWB die was boos, en niet zo’n klein beetje ook, want de actie om borden op ROOD te zetten, is alleen en uitsluitend bedoeld voor NOODGEVALLEN en dus niet voor BENZINEDIEVEN.

En zo is er weer eens een argument waarvan we komende week vast te horen krijgen: dat er Kamervragen moeten worden gesteld, dat er acties moeten worden ondernomen maar weet je: als je tegenwoordig een blaaspijpje in je auto kunt verwachten bij een slokje op, dan start je auto niet, gaan nu de geruchten dat er een snelheidsbegrenzer wordt geïnstalleerd als je vaker wordt gepakt voor te hard rijden, wat ik nou helemaal niet snap is: dat iemand sowieso nog achter een stuur mag zitten als ie een gevaar op de weg is, nog los van het feit dat iemand helemaal niet in een auto mag zitten als ie niet zelf voor de benzine kan zorgen.
En nu kan de politie uitleg geven wie er verantwoordelijk is voor die domme actie van de rode kruizen, terwijl er nu alleen maar sprake is van een zwart kruis, want bij die actie is wel iemand overleden, en dat allemaal voor overijverige politiemensen en een beetje benzine!

Schrijver: An Terlouw, 25 oktober 2011


Geplaatst in de categorie: misdaad

4.6 met 9 stemmen 205



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)