Inloggen
voeg je column toe

Columns

Bekende Nederlanders en reclame

Weet je, eigenlijk heb ik een hekel aan reclame, maar soms komen die blokken me wel goed uit, als je bijvoorbeeld net koffie in wilt schenken, of naar de wc moet of iets dergelijks. Dan zijn die pauzes wel makkelijk, maar alleen dan! Er zijn wel reclames die een glimlach bij me teweegbrengen waar ik de humor wel van inzie maar die zijn er niet zoveel.

De reden dat ik dit schrijf is meer, omdat ik me kwaad maak en niet zo’n klein beetje ook, want weet je, telkens weer zie je mensen in die blokken voorbijkomen die al een inkomen hebben wat er niet om liegt, tja, dat komt dan natuurlijk omdat het bekende Nederlanders zijn denk ik.

Ooit deed André Hazes het met een worstje en er waren natuurlijk zat anderen die ook iets betekenden in die wereld, maar tegenwoordig schijnt het alleen nog maar te gaan om een bekend persoon die van nature al genoeg zogenaamd ‘in de picture staat’ voor de reclamekaravaan te spannen, met alle euro gevolgen van dien. En dat is nou iets waar ik de mensen die dit bedenken een vraag zou willen voorleggen.

Stop er nu eens mee om een bekende Nederlander voor die karavaan te zetten, maar pak gewoon een mevrouw of meneer onbekend?! Pak gewoon een John Doe en zeg na wat voorgelegd en ingesproken te hebben, dat ie bijvoorbeeld een deo aan mag prijzen, of een leuk merk spijkerbroek, het maakt eigenlijk helemaal niet uit. Tineke Schouten en Jan Smit, allemaal hartstikke leuk, maar ZIJ hebben hun sporen toch al verdiend?

Zij hebben toch al een mooi inkomen? Zij zijn toch al bekend? Waarom een ander onbekend figuur geen kans geven om in deze krappe tijden een paar € tjes bij te verdienen? Wie weet zou het zomaar kunnen dat er meer mensen kijken naar de blokken…. want ik moet eerlijk bekennen, zodra Silvie op het scherm verschijnt ik naar de keuken verdwijn, niet alleen omdat zij het is, maar domweg, omdat ZIJ al kansen genoeg kreeg en er plenty mensen zijn die de kans met allebei de handen aan zouden grijpen om dit aan het publiek te laten zien.

Dus mensen van de reclame: doe eens iets nuttigs en haal die bekende mensen weg, die zitten behalve in de reclameblokken ook al over de rest van de avond verspreid, dat is meer dan voldoende dacht ik zo. Neem gewoon een onbekende, daar zijn er meer dan genoeg van!

Schrijver: An Terlouw, 23 maart 2012


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.4 met 11 stemmen 426



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
24 maart 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Ik zeg.....DOEN!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)