Inloggen
voeg je column toe

Columns

Mijn hartelapje

( voor de schrijver zonder naam )

Je bent geboren en als baby in de boeken gelegd, je zette meteen een keel van een aardappel op en het was op een plaats waarvan ik de naam niet vertellen kan. Als kind viel je steeds weer om...zo zwaar tilde jouw ego zich aan anderen op. Verder had je natuurlijk je handen al vol aan de geest, die er wat losjes bij zat.

Wat er daarna leefde is uitgegroeid tot wat je hier leest. Een man met een missie.
En wie kent hem nou niet...wie is er nou niet jaloers op de literaire knobbel waar hij nu mee zit? It wasn't me.
Wat niet spoort heeft hij verdiend, de nietsvermoedende lezer op de wenken bediend met:
" Hoe in tien stappen jezelf kunt achternalopen tot de betere kringen scherper bij het overhemd passen " maar ook: " Ik en het geheim van fatsoenlijke erotiek ."

Verder gaan er al geruchten de ronde over een zekere Partij van Kliterair & Co, waarvan de eerste zetel al in een ander aardappeltje anders is gaan zitten. Je staat hoog genoteerd. Wij...lees: de rest van de hele bende die zijn en haar rommel maar achterlaat waar mijn naam veel beter staat...zijn niet zo van de namen, maar U mag mij driemaal in de rede vallen met raad eens wie nou weer. Het is een partij die voor het belang en behoud opkomt aan de hand van wie zichzelf graag ziet schrijven. Als welkomstgeschenk een kloon naar eigen keuze.

Hij kan zichzelf maar moeilijk wegcijferen, nederig man hij is, laat staan dat hij niet weg te denken meer valt in deze commune waar we alle pijnlijke en geile momenten eerlijk zullen delen, of we nou kunnen denken of niet. Zo is er de ontdekkingsreis naar de dag van de censuur. Nooit van gehoord? Ik ook niet, maar zijn maandelijkse intuïties zijn legendarisch.

Ik geef U het woord aan de man van de hartenlap, hij citeert, hij beweert en hij zweert.
Goed beschouwd ontkom je er niet aan, geen verhaal is hem te machtig, geen stelling te hoog gegrepen...de geridderde op zijn lauwe reet roestende schrijver zonder naam.

Schrijver: Monique Methorst, 16 juni 2012


Geplaatst in de categorie: humor

3.2 met 20 stemmen 384



Er zijn 7 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
15 augustus 2012
Email:
moi636yahoo.com
Nee, dat zal niet gaan Jacob :)
Naam:
Jacob
Datum:
14 augustus 2012
Email:
tijsterblomlive.nl
Je moet er toch niet aan denken dat deze volstrekt eigenzinnige tekst omgezet zou worden naar in een alle opzichten grammaticaal en stilistisch perfect Nederlands!
Naam:
Iris
Datum:
25 juni 2012
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Ho, Monique, wat is dat een parel van een verhaal; een precies afgeschoten pijl. Ik herlas het al drie keer. Ja, dié man, die 'citeert, beweert en zweert' die er méér dan één keer naast zit, zodoende veel kwaaad sticht met zijn onwaarheden en zijn onbezonnen schrijven.
Naam:
Jacob
Datum:
16 juni 2012
Wie zal zich hierdoor aangesproken voelen? Ik wed om iets onzedelijks dat het de verkeerde zal zijn.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
16 juni 2012
Email:
moi636yahoo.com
Dank u..dank u...:)
Naam:
Günter Schulz
Datum:
16 juni 2012
Email:
ag.schulztiscali.nl
Adembenemend prachtig geschreven!
Naam:
J.de Groot
Datum:
16 juni 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Inkoppertje...!?!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)