Inloggen
voeg je column toe

Columns

VOOR DE HOBBY FOTOGRAFEREN EN GITAARSPELEN

Naast het schrijven en schilderen maak ik soms foto's en doe die in een boekje van de hema van 40 foto's. ik maak veel opnames van de natuur en van zonsondergangen en onderwerpen en van mijn kleine reisjes met de auto, de zeedijk, en van mezelf en mijn moeder. Je legt met een foto een moment vast en kunt dat later rustig terug bekijken. Je kunt zo ook de verschillende jaargetijden zien en kijken hoe het jaar voorbij gaat met dingen die gebeuren. Ik heb natuurlijk ook een boekje van mijn schilderijen gemaakt. Samen heb ik nu vijfhonderd afgedrukte foto's gemaakt in twee jaar tijd. Ik vind het leuk om te doen en als ik me even verveel of me niet lekker voel kijk ik in zo n boekje en dat vind ik gewoon mooi. Ik heb een vrij goede camera maar je moet wel een beetje mikken om op zo n schermpje te kijken en tegenwoordig is alles digitaal en daarom ben je geneigd veel meer foto's te nemen dan vroeger. Ik maak graag eenvoudige foto's met een duidelijk onderwerp. Het landschap in friesland is gewoon mooi dus je kunt eindeloos doorknippen. Zelf sta ik altijd lachend op de foto terwijl ik toch vaak somber ben maar ik vind het leuk die aandacht om op de foto te komen. De mooiste foto is die waar ik zelf op sta met een schilderij en die van het zonlicht tussen de bomen bij een sloot. Een moment van geluk van wat je op dat moment er mooi uit ziet zien, dat maakt een leuke foto.

GITAARSPELEN
een andere hobby die ik niet zo vaak doe is elektrisch gitaar spelen en dan liedjes na te spelen van the stones en zo. Ik heb twee imitaties, van een gibson en een fender en de versterker staat op de scheurstand voor beter effect. Het loopje van acdc s whole lotta rosie ken ik, Saturday night van brood is een leuk intro, deep purple smoke on the water kent ook iedereen. Maar als je het zelf speelt voel je je even machtig als het volume goed staat en soms speel ik voor iemand anders een klein concert van vijf minuten raggen op de gitaar. Ik heb geen les gehad en het mezelf aangeleerd en speel alles op gehoor en de barre met het vijfde en zevende akkoord of e en a. vroeger vond ik hardrockgitaristen met hun lange bos haar heel geweldig en zelf had ik dat ook maar toen kon ik nog niet spelen. Na enige tijd wordt ik echter moe en overprikkeld dus ik ga niet naar concerten. Goede muziek met een goede gitarist daar houd ik van. Jimi hendrix, the police, deep purple en led zeppelin en acdc, tom waits en the rolling stones dat is het wel zo'n beetje en het is simpeler als je denkt hoor. Een gitaar rif bedenken is een kwestie van het goede ritme aanslaan en dat kun je al gauw nadoen. Heel leuk maar wel veel lawaai dus.

Schrijver: foppe oostenbrug, 17 juni 2012


Geplaatst in de categorie: hobby

3.8 met 4 stemmen 253



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
18 juni 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Goed geschreven Foppe,
ik zag een mooie foto (ssuuttt!)
maar daar zat je zelf op, was ook heel mooi,
maar ik blijf je lezen hoor!
Naam:
trawant
Datum:
17 juni 2012
Geweldig Foppe: 'Rock on!!'

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)