Inloggen
voeg je column toe

Columns

Lied

De razernij die na de doop van het Koningslied door digitaal Nederland woedt maakt één ding duidelijk:
We zijn bedroefd, we hadden iets verwacht, we zijn dan wel notoire eigengereide individualisten, maar we hadden het unieke karakter van Nederland graag gevangen gezien in een lied.
En dat wordt door deze exercitie in wansmaak verpest.

Het is niet alleen ironie, het is cynisme en sarcasme dat ons vervult.
We zijn belazerd door gemakzuchtige zonnebankbruine non valeurs die dit klusje er wel even bij wilden doen. Door de misvatting dat we door het constante bombardement van Volendamse bagger als volk zo hersendood zijn geworden dat we dit misbaksel wel mee zouden balken.
Columnisten, taalpuristen en cabaretiers buitelen over elkaar heen om de meest verwoestende formulering waarmee het lied nog verder af te branden valt.

Zelden vertoond zo'n eensgezindheid, republikein of royalist, we hebben iets met dit land en zijn Koning en daar blijven ze vanaf in Hilversum.

( En luister meteen even naar dat alternatieve koningslied van die twee Utrechtse studenten..krijg het niet uit mijn hoofd, zo kan het ook!..Op Youtube: 'Je bent een Koning'.)


Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=S46pT8uEafg

Schrijver: trawant, 20 april 2013


Geplaatst in de categorie: muziek

3.6 met 5 stemmen 350



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
D. Spitovsky
Datum:
20 april 2013
Schrijver heeft een iets te hoge dunk van het Nationale Volksgevoel. Geeft niet hoor. Elite moet er zijn.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)