Inloggen
voeg je column toe

Columns

Kopen via internet

Ligt het aan de leeftijd, of ligt het aan de tegenwoordige tijd, geen idee maar ik wilde het toch even hebben over kopen, kopen in een winkel, op de markt, waar je gulden allang geen daalder meer is en hoera, kopen via internet.
En over dat laatste gaat het natuurlijk. Iedereen heeft wel eens van ZALANDO gehoord, die reclames die ze in het begin op je afvuurden waren te bizar voor woorden, maar dat terzijde, het gaat nu over kopen via internet.

Ik ben er geen voorstander van, sterker nog ik hou er helemaal niet van, maar als de nood het hoogst is, is internet dichtbij, ik zeg niet de redding, want dat is het in dit geval dus helemaal niet. Al weken struinen we schoenwinkels af, voor dat ene paar schoenen, hoe simpel kan het zijn, gewoon een paar schoenen die we eigenlijk elk jaar wel een keer kopen, mits ze nodig zijn natuurlijk, want zo zegt mijn eega, ze zitten zo lekker.

Maar als gezegd, er is geen schoenwinkel die we niet gehad hebben en dan ga je overstag. Want zo blijkt, als je op GOOGLE de naam, want die dingen hebben nog een naam ook, van die schoenen intikt, dan komen er diverse winkels naar voren die ze verkopen en U raadt het al, dat is dus ZALANDO. Na enig overleg besluiten we die dingen dan maar te bestellen. En als je nog nooit zoiets besteld hebt ben je best wel ff bezig om die actie uit te voeren.

Je moet van tevoren betalen, ook al een actie die ik niet waarderen kan, maar het is in dit verband niet anders. Het zal 4 dagen duren voor we de schoenen in huis hebben, en dat klopt ook. De doos wordt afgeleverd en ik duim dat ze goed zijn. Tja, niet dus. Mijn eega stapt erin, loopt een stukje en zegt, dit is niks, tja dan ben je snel klaar. Ze zitten niet goed, hij loopt eruit als het ware en dan heb je er dus niks aan.

Dit soort dingen gebeuren altijd in een weekend net als werkzaamheden aan het internet en dus moet ik tot maandag wachten voor ik telefonisch contact kan leggen met de mensen van ZALANDO, wat ik dan ook doe. De dame in kwestie zegt, tja dan moeten ze retour, ja zoveel was wel duidelijk, maar ik zat zonder pc en dus ook zonder printer en die had je dan weer nodig om een formulier uit te printen wat weer bij de schoenen in de doos gedaan moest worden. Goede raad is goedkoop, tenminste bij mij, want ik stuurde het mailtje wat de dame in kwestie me toestuurde naar een kennis die het voor me uit kon printen zodat ik in elk geval de doos naar de post kon brengen, want dat moet natuurlijk ook. Ze leveren wel af, maar ophalen als iets niet goed is, wordt een heel ander verhaal.

En nog steeds geen schoenen! Nee, die hele actie heeft me een hoop stress opgeleverd en ik zal niets meer bestellen via internet. Ben ik alleen wel benieuwd hoelang het duurt voor ze me mijn geld terugzenden, zodra ik daar meer over te melden heb, laat ik dat zeker weten. Ik wilde het hier maar bij laten, want we moeten op zoek naar een schoenwinkel er zal er toch allicht eentje zijn die de schoenen wel hebben?

Schrijver: An Terlouw, 6 augustus 2013


Geplaatst in de categorie: internet

3.0 met 4 stemmen 171



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)