Inloggen
voeg je column toe

Columns

Voorvallen tijdens een vergadering.......

Het was een dag in de vroege zomer waarop de ziel zich kon koesteren in vage dromen van onduidelijke signatuur, als een hommel in de zon en de stoelen met de bekleding met bonte motieven stonden al klaar in de vergaderzaal.

Het was een dag om te dromen voor een ziel die nog kon dromen maar tijdens de vergadering vroeg ik me af: zoemden de zielen van de aanwezigen zalig in het zonlicht en behoedden de staat van baten en lasten, de vaststelling van de agenda en van de notulen hen voor de ziekte van de zinloosheid, voor het zalvende zelfbedrog van de ijdelheid en voor de wurggreep van de wanhoop?

De penningmeester was opstandig over ondeugdelijke aanlevering van financiële stukken; de zaal werd rumoerig; de voorzitter hamerde flink maar mijn gedachten en gevoelens vlogen mee met de klanken van het carillon van de Heikese kerk, ver over de muziekzaal, die met de gebogen, kunstige lijn van haar dak zichtbaar was door het openstaande raam, door het lichtblauwe zwerk naar streken en landen waar ik een ander mens kon zijn; geen notuliste meer, maar een dichteres, een land waar geen vergaderstukken afgehamerd zouden worden maar waar de Poëzie zou heersen.......

Schrijver: I. Broeckx, 16 augustus 2013


Geplaatst in de categorie: emoties

3.7 met 7 stemmen 162



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)