Inloggen
voeg je column toe

Columns

Trucs

Hoera dat tientje extra eigen risico gaat niet door.
Blaas de trompetten, koop gebak, kus Stalbrand Buma en buig voor deze sigaar uit eigen doos.
Het is de aloude truc; even bang maken, reuring afwachten, vervolgens de keutel intrekken en het volk ligt weer te kwispelen aan je voeten. Maar ondertussen wel de zorgpremie met datzelfde tientje verhogen.
Zo doen we dat in Den Haag. Vergeten zijn de ronkende beloften in verkiezingstijd: Eigen risico? Halveren die handel, wat halveren, afschaffen die boete op zorg!
Maar ja dat was toen en voortschrijdend inzicht, u weet er alles van en polderen en het is allemaal al duur genoeg.
Zeker nu Martin van Rijn, de verzamelde Haagse couchpotatoes met een geniale schijnbeweging 2 miljard voor de verpleeghuizen heeft afgetroggeld.
Oplopend tot zo'n 40.000 extra fte voor menselijkheid en kwaliteit in 2020.

Panisch telt men zijn knopen.
'Ja natuurlijk we hadden beloofd dat... en de ouderen hebben onze onverdeelde aandacht...maar...zóveel aandacht!'
Niks te maren, niet opgelet toen bij wet werd vastgelegd dat een landelijk zorginstituut bindende normen op mocht leggen voor heikele gezondheidskwesties en daar ook budget aan mocht koppelen.
En nu ineens piepen om noodwetten die dat weer ongedaan moeten maken.
No way, 2 opgeleide verzorgenden op 8 bewoners ipv 1 stagiaire op 20 en nu klaar!
Lees Hendrik Groen voor een onthullend inkijkje.
We komen ooit allemaal aan de beurt. Dus...

Schrijver: Niek Kalberg
23 september 2017


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.8 met 6 stemmen 97



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Karel Jong
Datum:
23 september 2017
Fijne column in pittige saus gedrenkt. 'Pogingen iets van het leven te maken' van Hendrik Groen zeker de moeite van het lezen waard. Ouder worden in een tehuis is pijnlijk grappig, voor wie de humor ervan in ziet.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)