Inloggen
voeg je column toe

Columns

F1 Zandvoort

Op verzoek van de F1 teams die tijdens de GP van Zandvoort over het strand mogen rijden, wordt een deel van het duin dat de directe toegang tot het circuit blokkeert met spoed afgegraven.
Gewerkt wordt aan een 20 meter brede corridor die een gelijkvloerse entree naar de pitstraat mogelijk moet maken.
Daarnaast heeft de Gemeente ontheffing verleend voor het overtreden van de maximumsnelheid in het natuurgebied.
‘We weten dat tegenwoordig 100 km per uur de norm is in het land, maar tijdens zo’n race weekend moeten we niet kinderachtig zijn’, zegt wethouder J. Snellenbroek ( CDA).
Angst voor aangereden zeehonden en verstoorde broedvogels komt naar zijn mening uit de overspannen koker van klimaatactivisten.
‘Milieu geneuzel. Die beesten maken zich maar even uit de voeten.
Rugstreeppadden en zandhagedissen zijn ook spontaan van de bouwplaats vertrokken. De natuur regelt dat zelf’.
Een verzoek van de VVD fractie om de voorgenomen blokkade van activisten met behulp van mariniers uit elkaar te laten slaan vindt Snellenbroek voorbarig.
‘Dat akkefietje gunnen we onze eigen ME, het moet wel een feestje blijven’.

... Voor de GP legt Zandvoort de loper uit. ...

Schrijver: Trawant
28 februari 2020

4.4 met 5 stemmen 129



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Maxim
Datum:
5 maart 2020
Invloed en rijk gaan meestal samen, Catrinus. Bovendien wonen de grootste patsers onder de dikke ikken juist in dezelfde contreien als waar die F1-teams doorheen hadden willen rijen...
Naam:
catrinus
Datum:
29 februari 2020
Inderdaad zoals ik ook al in mijn column 1964 'Zandvoort' voorspelde gaat het gewoon door, het over het strand rijden door beschermd gebied. Het geld en invloed rijke families zetten de wereld nog steeds naar hun hand en het milieu en woonplezier van inwoners aldaar aan de kant.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)