Inloggen
voeg je column toe

Columns

TUSSEN DE REGELS DOOR

Van de week hoorde ik een merkwaardig, ogenschijnlijk onschuldig, maar tegelijkertijd ook bevestigend berichtje.
Uit een ingesteld onderzoek zou blijken dat de boeren best bereid waren maatregelen te nemen voor de natuur.
Maar dan moest er wel geld tegenover staan.
Een korte simpele mededeling, die de echte mentaliteit van de doorsnee boer (niet alle boeren dus) weergeeft.

Of ik iets tegen boeren heb?

Nee niet echt veel, maar ik herkende het gelijk. Jaren geleden was in een voormalig dorp zo’n doorsnee boer. Het ene jaar nodigde hij de jagers uit om de ganzen op z’n land af te knallen ze vraten het land kaal. Het jaar daarop kreeg hij blijkbaar flink wat subsidie om de ganzen te laten grazen.
Hij sloot het pad dat tussen de landerijen naar achter de polder in liep, en waar de buurtgenoten allemaal met hun hondje liepen af met bordjes als ‘verboden toegang’ of zoiets als ‘Verstoor de ganzen niet’ en ‘Niet betreden – broedende vogels’.

Grote opportunisten die boeren – net mensen.

Schrijver: catrinus
Inzender: C.A. de Boer, 27 februari 2020


Geplaatst in de categorie: actualiteit

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 85



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)