Inloggen
voeg je column toe

Columns

Oh heerlijkheid, de kapper!

Afgelopen zaterdag werd ik gebeld met een anoniem nummer en als ik dat zie neem ik op met: goedemiddag of iets van die strekking, want er zijn genoeg nare verhalen tegenwoordig dat je zelfs in dat soort gevallen niet met "ja" op moet nemen, want dat ene kleine woordje kan al genoeg zijn om het op te nemen en te gebruiken/ misbruiken, dus werd het: "goedemiddag".

Een antwoord volgt, goedemiddag Mevr. T, U spreekt met D. van de kapsalon, U heeft zich voor bellen voor een afspraak opgegeven en we mogen weer open, dus wanneer schikt het U?
Grote verbazing want ja, ik had inderdaad de optie aangenomen middels de mail, maar niet verwacht al zo snel een reactie te krijgen. Eerst zeg ik: wat heerlijk dat jullie weer “mogen” en wat fijn dat ik al mag, zalig! Ze lacht en we spreken af, woensdag om tien uur, of dat uitkomt? Ja natuurlijk komt dat uit, dus ik ging vanmorgen op tijd weg, was te vroeg voor de deur en wilde eerst buiten blijven wachten, tot ik zag dat er alleen drie dames personeel binnen waren.

De deur open en ik meldde me, ja U heeft een afspraak inderdaad, lezend van haar drie vellen papier voor haar liggend op de desk, achter een perplex wand. Of ik verkouden was, moest hoesten, verhoging had, etc. etc. Ik zei: niks van dat alles, want dan was ik niet gekomen natuurlijk!
Dan: wilt u de handen even desinfecteren en een mondkapje voordoen?! Dat laatste wordt me in plastic aangereikt. Ik zeg nog: hoe kun je nou knippen bij de oren met dat elastiek? Nou dan maakt U het aan één kant even los, houdt het vast en als ik die kant klaar heb, doen we de andere kant.

Prima geregeld, we praten over de achterliggende periode, over de kinderen en over de klanten die alle ruimte hebben, want na mij komt er nog een klant, eveneens op afspraak maar die zit een stuk verder.
Dan tumult bij het begin van de zaak, een dame komt binnen en verwacht wat altijd al kon: binnen lopen en wachten tot je aan de beurt bent. De dame in kwestie krijgt te horen dat er alleen op afspraak behandeld kan worden en is er niet zo blij mee, verbolgen vertrekt ze.

En ondanks dat het allemaal minder leuk is, minder amicaal zeg maar, met erg veel extra acties begrijp ik meer dan goed dat het zo moet, dat het zo kan en dat iedereen vanzelf wel een keer aan de beurt komt.

Binnen twintig minuten sta ik gewassen, geknipt en drooggemaakt weer buiten, met een gangbaar hoofd dat er weer even tegen kan!

Hoe blij een mens wordt van een knipbeurt? Nou heel blij, zeker als manlief nog eens zegt: sowee, dat ziet er prima uit!

... Heerlijk de kapper is weer open! ...

Schrijver: An Terlouw
13 mei 2020

4.0 met 2 stemmen 47



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)