Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over misdaad

Het intelligente telefoontje

Mijn mobiel geeft een seintje, appje komt binnen: mamma? Mijn mobiel is gevallen dit is mijn nieuwe nummer....boing! Ineens ben ik ook 1 van die mensen, ik bel dochter en vraag: waar is jouw mobiel gevallen dan! Nee zegt ze, die is niet gevallen, kreeg je een berichtje? Jazeker en we besluiten samen de persoon in kwestie even aan de lijn te houden, door te vragen: wat is er gebeurd dan? Een uitleg volgt meteen, ik word mamma genoemd door een volkomen vreemde terwijl ik met mijn kind aan de telefoon zit. Of ik even twee facturen wil betalen van bijna €2000. Ik antwoordt: even met pappa overleggen, besluit dan dat het genoeg is geweest en schrijf: dat de persoon kan doodvallen, iemand anders op kan gaan lichten en de politie in te lichten. Na een snel screenshot gemaakt te hebben sluit ik af. Het is bij de beesten af, men doet alles om aan geld te komen, over de ruggen van anderen. Zet het nummer openbaar op social media zodat ook anderen weten niks te doen met dit nummer...

... Oplichting via de telefoon ...

Schrijver: An Terlouw, 25 augustus 2020


Geplaatst in de categorie: misdaad

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 32



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)