Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Een heerlijke, ongecompliceerde elfenkoningin

(voor Lily Rose Beatrice Allen Cooper (2 mei 1985))

Je bent geboren in de wijk Hammersmith te West-Londen. Je vader Keith Allen (1953, Gorseinon) is acteur en komiek. Hij zat in een punkband en in een band met Damien Hirst en hij werkte samen met New Order. Je moeder Alison Owen (1961, Portsmouth) is een filmproducent van o.a. 'Sylvia' (over de dichteres Sylvia Plath) en 'Elizabeth', met Cate Blanchett in de hoofdrol, waarin ook jij een rol speelde. Je oudere zus heet Sarah en je jongere zus Rebecca en je jongere broer Alfie. Je hebt ook halfbroers en halfzussen. Op je vierde verliet je vader het gezin. Je groeide op bij je moeder, die op een landgoed woonde. Je woonde een tijd bij de komiek Harry Enfield, met wie je moeder een liefdesrealtie had van 1992 tot 1995. Tot je tiende dus. Je was bevriend met de zanger van The Clash, Joe Strummer. Je zat op dertien peperdure scholen en je werd van enkele scholen verwijderd, vanwege roken en drinken. Op je elfde kwam je in contact met de sopraan/componiste Rachel Santesso, die je graag zanglessen heeft gegeven. Je speelde piano, viool, gitaar en trompet. Op je veertiende ben je weggelopen van je kostschool en op je vijftiende ben je gestopt met school. Je ging op vakantie naar Ibiza, waar je bleef hangen en in een platenzaak ging werken en je gebruikte de party-drug ecstasy om los te gaan. George Lamb (1979, West-Londen), die ook op Ibiza was, werd je manager. Door je alcoholisme werd je afgewezen bij de nuchtere platenbazen, maar op je zeventiende had je even beet bij Londen Records, maar die trokken hun beloften weer in. Daarna ging je maar tuinbouw studeren, zodat je een bloemiste kon worden, maar je verruilde de bloemetjes al snel weer voor de muziek en op je twintigste tekende je een contract bij Regal Recordings. Het spitten in de elpees van je ouders wierp zijn vruchten af en op je eenentwintigste verscheen je debuutalbum 'Alright, Still'. Het werd meer dan vijf miljoen keer verkocht. Het nummer 'Smile' is geïnspireerd op de breuk met ene Lester Lloyd en een overdosis drugs, waarna je in een ziekenhuis zat om van je depressie te worden verholpen. Het album is spontaan en ongeremd en schuwt godslastering dan ook niet. In 2007 begon je een relatie met Ed Simons (1970, Herne Hill) van The Chemical Brothers en begin 2008 had je een miskraam. Je maakte denigrerende opmerkingen over Bob Geldof, Luke Pritchard (The Kooks), Amy Winehouse, Kylie Minogue en Katy Perry. Dat deed je uit onzekerheid en afgunst, omdat je jezelf klein, dik en lelijk vond. Je mishandelde een persfotograaf, die je 's nachts bij een nachtclub op West End kiekte. Je had je eigen televisie-show 'Lily Allen and Friends', je zong voor War Child en je zond een cover van Keane, 'Everybody's Changing'. Je bent een socialiste en je werkte samen met Greg Kurstin (1969, Los Angeles) aan je tweede album 'It's Not Me, It's You', met de hits 'Fuck You' en 'The Fear'. Tijdens het Filmfestival in Cannes verscheen je dronken en top-less. Je deed een wereldtournee en het album kwam op één in Engeland, Canada en Australië. Je won een Ivor Novello Award en een BMI Pop Song Award. Je begon een relatie met Sam Cooper, een bouwbedrijfeigenaar, en begin 2011 werd jullie zoon te vroeg geboren (na zes maanden en heftige bloedingen) en hij heeft het helaas niet gered. Je begon een kledingzaak 'Lucy in Disguise', samen met je zus Sarah. Op 11 juni 2011 ben je getrouwd met Sam, in de St. James Church in Cranham. In november 2011 kregen jullie dochter Mary Ethel. Je eigen platenlabel heet 'In The Name Of' en je hebt inmiddels het debuutalbum van Cults uitgegeven. Cults bestaat uit Madeline Follin en Brian Oblivion. Je derde album is in de maak en zal begin 2013 verschijnen.

Schrijver: Joanan Rutgers, 25 juli 2012


Geplaatst in de categorie: idool

2.5 met 8 stemmen 97



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)