Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Als hoge golven in de hitte

(voor Belinda Jo Carlisle (17 augustus 1958))

Je bent geboren in de wijk Hollywood te Los Angeles. Je vader Harold was handelsreiziger en verkocht stofzuigers. Je moeder heet Joanne en jij bent de oudste van zeven broers en zussen. Op je vijfde verliet je vader voorgoed het gezin, wat je veel verdriet heeft gedaan. Je moeder hertrouwde met Duke Kurczeski, maar je had een slechte relatie met deze stiefvader. Je zag hem als een valse binnendringer, die je echte vader verdreven heeft. Daardoor miste je je echte vader des te meer. Je groeide op in Ventura County, Zuid-Californië, in de stad Thousand Oaks, oorspronkelijk bewoond door de Chumash Indianen. Je bent daar afgestudeerd aan de Newbury Park High School, opgericht in 1967. Op deze middelbare school was je cheerleader. De actrice Heather Locklear zat ook op deze school, bekend van haar rol als Sammy Jo Carrington in Dynasty. Heather leed aan angsten en (suïcidale) depressies en ze kreeg medicijnen daarvoor. De volgende personen woonden/wonen ook in Thousand Oaks: Sophia Loren, Tom Selleck (Magnum), Will Smith, Sylvester Stallone, Britney Spears, Donna Summer, Frankie Valli en Robert Wagner. Op je negentiende speelde je als 'Dottie Danger' drum in de punkgroep The Germs. Omdat je leed aan de ziekte van Pfeiffer was je nooit bij de live-optredens en je verliet de band als gevolg van je extreme drugsgebruik. De gitarist Pat Smear (1959, Los Angeles) speelde later bij Nina Hagen en Nirvana. Op je twintigste vormde je samen met Jane Wiedlin (gitaar en zang) de band Misfits. Daar kwamen Charlotte Caffey (lead-gitaar/keyboard), Margot Olaverra (basgitaar) en Elissa Bello (drums) bij. De band heette al rap The Go-Go's. Jullie traden op bij feesten en in kleine clubs. In het begin van de jaren tachtig was jullie band één van de meest succesvolle new wave bands. Het was de beste meidenrockgroep in de Amerikaanse rockhistorie. In 1981 verscheen het debuutalbum 'Beauty And The Beat'. Elissa werd vervangen door Gina Schock en Margot door Kathy Valentine, je vriendin. Drugs, seks en rock 'n roll was een dagelijks feit. Het album 'Vacation' volgde en Gina moest stoppen vanwege een hartziekte. 'Talk Show' verscheen en de drugsproblemen stapelden zich op. Er ontstonden vechtpartijen, ook op het podium en zelfs met het publiek. Jane verliet de band en werd kort vervangen door Paula Brown. In mei 1985 ging de band uit elkaar om vijf jaar later weer samen te klitten en het album 'The Return To The Valley Of The Go-Go's' te maken, maar het stelde allemaal niets meer voor, evenals het album 'God Bless The Go-Go's' uit 2001. Halverwege de jaren tachtig wist je af te kicken van de drugs en rond je zevenentwintigste begon je een solo-carrière. In 1986 verscheen je solo-debuutalbum 'Belinda' en je scoorde grote hits met 'Mad About You', 'Circle In The Sand' en 'Heaven Is A Place On Earth'. In datzelfde jaar trouwde je met Morgan Mason (1955, Beverly Hills), de zoon van de Engelse acteur James Mason (1909 - 1984) en de actrice Pamela Kellino. Morgan is filmproducent, o.a. van 'Sex, Lies and Videotape', politicus, hij werkte voor Ronald Reagan, en acteur. In 1989 verscheen je album 'Runaway Horses', met de hits 'Leave a Light on', 'Summer Rain' en de titelsong. Twee jaar later verscheen 'Live Your Life Be Free'. In 1992 werd jullie zoon James Duke geboren, die tegenwoordig acteur is. In 1993 verscheen het album 'Real', maar het succes bleef meer en meer uit. Door de aardbeving in L.A. verhuisde je naar Cap d'Antibes in Zuid-Frankrijk, waar ooit ook Jules Verne vertoefde. In 1996 verscheen 'A Womand & a Man' en in 2007 kwam 'Voila', een Franstalig album met chansons als 'La vie en rose' (van Edith Piaf), 'Ne Me Quitte Pas' (van Jaques Brel) en 'Avec Le Temps' (van Leo Ferre). Je hoogtijdagen waren voorbij, daar deed het iedere zomer weer touren met The Go-Go's niets aan af. Je bent dan wel christelijk opgevoed, maar je voelt totaal geen affiniteit met het christendom. Door het lezen van de boeken van de veertiende dalai lama Tenzin Gyatso ben je nu een overtuigd boeddhiste en je zingt elke dag de mantra 'Nam Myoho Renge Kyo'. Op je drieënveertigste poseerde je naakt in de Playboy, wat helaas aan mij voorbijgegaan is. Je zoon James vertelde jullie op zijn veertiende dat hij homofiel is. Hij zet zich in voor LGBT (de lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender gemeenschap) en hij sprak hierover bij Dr Phil.

Schrijver: Joanan Rutgers, 7 augustus 2012


Geplaatst in de categorie: muziek

0.4 met 5 stemmen 121



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)