Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

De mooiste van het land!

(voor Scarlett Johansson (22 november 1984))

Je bent geboren in New York City. Je vader Karsten Johansson (1943) is geboren in Kopenhagen en zijn beroep is architect. Zijn vader Ejner was een regisseur/scenarioschrijver. Je moeder Melanie Sloan (1951) komt uit een familie van Asjkenazische joden in The Bronx en zij is producent. Haar ouders kwamen uit Minsk, Wit-Rusland. Je oudere zus heet Vanessa (1980, New York) en zij is ook actrice. Ze studeerde aan de Carnegie Mellon University en ze speelde in 'Shark in Venice' (2008). Je oudere broer heet Adrian en je tweelingbroer heet Hunter, verder is er je halfbroer Christian uit een eerder huwelijk van je vader. Je ouders waren niet rijk en je ging naar school in Manhattan en daar behaalde je op je achttiende je diploma theatrale opleiding aan de Professional Children's School. Je moeder nam je als kind mee naar audities en op je negende speelde je in de komedie 'North' de dochter van een vader, gespeeld door John Ritter (1948 - 2003). Op je elfde speelde je in 'Just Cause' de dochter van Sean Connery en Kate Capshaw (1953, Fort Worth), die getrouwd is met Steven Spielberg. Je speelde Manny in de drama-komedie 'Manny & Lo'. Op je dertiende speelde je in 'Home Alone 3' en een jaar later in de dramafilm 'The Horse Whisperer' van Robert Redford, gebaseerd op een roman van Nicholas Evans (1950, Bromsgrove). Je speelde de tiener Grace Maclean. Je speelde in de avonturenfilm 'My Brother the Pig', in 'The Man Who Wasn't There' en 'Ghost World', waarvoor je een prijs voor Beste Vrouwelijke Bijrol kreeg. Op je achttiende speelde je in 'Eight Legged Freaks', een horror-komedie. In 'Lost in Translation' speelde je naast Bill Murray (1950, Wilmette), geregisseerd door Sofia Coppola (1971, New York), de dochter van Francis Ford en Eleanor. Je won de BAFTA Award en de Boston Award voor Beste Actrice. Op je negentiende speelde je de zeventienjarige Griet in 'Girl with a Pearl Earring', waarin je het model van de schilder Johannes Vermeer bent, geregisseerd door Peter Webber (1960). Je speelde in 'A Good Woman', gebaseerd op het komische toneelstuk 'Lady Windermere's Fan' (1893) van Oscar Wilde. Je speelde in de tienerfilm 'The Perfect Score' en in 'In Good Company', een komedie van Paul Weitz (1965, New York), wiens moeder de actrice Susan Kohler is, die o.a. Martha Freud in 'Freud: The Secret Passion' speelde. Haar moeder was de actrice Lupita Tovar (1910, Matias Romero), die inmiddels 102 is. Ze speelde op haar eenentwintigste in een Spaanstalige Dracula-film. Na het drama 'A Love Song for Bobby Long' speelde je mee in 'Mission: Impossible 3', maar Tom Cruise en jij kregen een knallende ruzie, waardoor jouw aandeel geschrapt is. Je speelde vervolgens in de science fiction film 'The Island', die flopte, maar je had wel succes met 'Match Point' van Woody Allen (1935, The Bronx). Je werd volop bejubeld en 'Scoop' van Woody volgde. Ook kreeg je een rol in 'The Black Dahlia' van Brian De Palma (1940, Newark), gebaseerd op een roman van James Ellroy, maar het gaat over de echt bestaande Elizabeth Short (1924 - 1947), die gruwelijk vermoord is. In 2006 speelde je in de thriller 'The Prestige' van Christopher Nolan (1970, Londen), maker van een Batman-trilogie. In datzelfde jaar verscheen je samen met Keira Knightley naakt op de cover van 'Vanity Fair'. 'Men's Health' zette je op plaats twaalf van 'De 100 heetste vrouwen van alle tijden'. In 2007 speelde je de hoofdrol in 'The Nanny Diaries', een komedie-drama, gebaseerd op een roman van Emma McLaughlin (1974, Elmira) en Nicola Kraus (1974, New York). In 2008 ben je getrouwd met Ryan Reynolds (1976, Vancouver), een film- en televisie-acteur. Hij speelde o.a. in 'X-Men Origins: Wolverine'. In datzelfde jaar verscheen je debuutalbum 'Anywhere I Lay My Head'. Een jaar later verscheen het album 'Break Up', wat je samen met Pete Yorn (1974, Montville) maakte, geïnspireerd door de zangprestaties van een jonge Brigitte Bardot. In 2010 zijn Ryan en jij gescheiden en je had korte affaires met Benicio del Toro, Justin Timberlake en Josh Hartnett. Je speelde in de derde Woody-film 'Vicky Christina Barcelona' en in 'The Spirit' van Frank Miller speel je de femme fatale Silken Floss. In 2011 speelde je in 'We Bought a Zoo', met Matt Damon (1970, Cambridge) in de hoofdrol. In datzelfde jaar heeft ene Christopher Chaney je computer en mobiele telefoon gehackt en heeft hij naaktfoto's van jouw rondgestuurd, o.a. al drie jaar eerder aan je ex Ryan. De FBI heeft hem opgespoord en opgepakt en hij kreeg naast een gevangenisstraf een fikse geldboete. Hacken is verboden, omdat het onvrijwillig gebeurt, maar geef toe, toch knap van hem en al viel er niet veel meer van jouw lichaam te onthullen, hij moet ergens heel dol op jou zijn geweest en het is leuk om te verfilmen, met Antonio Banderas als de obsessieve hacker.

Schrijver: Joanan Rutgers, 11 september 2012


Geplaatst in de categorie: idool

0.0 met 6 stemmen 92



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)