Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Wankel ter been ingestort

(voor Linda Carol Seki (1951 - 1987))

Je bent geboren op 13 september 1951 in San Francisco, waar je eerst woonde in Mill Valey. Later woonde je in San Bruno, vlakbij San Francisco International Airport. Je woonde daarna in Richmond, waar oorspronkelijk de Ohlone Indianen woonden, ongeveer vijfduizend jaar geleden.
In Richmond studeerde je aan de John F. Kennedy High School.

Op je achttiende studeerde je af en kort daarna ben je getrouwd en je achternaam werd Ching. Je was trouwens zelf niet van Chineze afkomst, maar van Japanse afkomst.
Je werkte als staflid in het kantoor van de beroemde advocaat Melvin Belli Moulon (1907 - 1996), die in San Francisco zetelde. Je werkte ook als geldteller voor de Sumitomo Bank en je had een exotische danscarrière op Broadway. Na enkele jaren ben je van je man Ching gescheiden en rond je vijfentwintigste brak je door in de porno-industrie.

Op je vijftiende speelde je samen met Elvis Presley in de muzikale komedie 'Paradise, Hawaiian Style', geregisseerd door Michael D. Moore (1914, Victoria). Je speelde ook naast Suzanna Leigh (1945, Belgrave), Donna Butterworth (1956, Philadelphia) en Irene Tsu (1944, Shanghai).

Je was de eerste Aziatische vrouw, die een succesvolle pornoster werd.
Je speelde met topacteurs als John Holmes (1944 - 1988).
Je speelde ook met Joey Silvera (1951, Rochester).

Je debuteerde in 1976 in de pornofilm 'Oriental Babysitter'.
Daarna volgden o.a. 'China Lust', 'China De Sade', 'Babyface', 'De Jade Pussycat', waarin je een kwaadaardige verleidster speelde.
In 1980 verscheen 'Stormy', in 1981 'Swedish Erotica 10' en in 1985 'The Erotic World of Linda Wong', een zeer artistiek opgenomen film. Je zou bijna vergeten dat het een pornofilm is. Linda Wong was je artiestennaam.

In Las Vegas werkte je een periode als een wettelijk erkende prostituee, wat je deed onder de naam Linda Ching. Om je ex te stangen?
Je was ook getrouwd met 'Mad Max' en 'Cid Spader'.
In 1981 wilde je toenmalige partner dat je moest stoppen met de porno-wereld of anders zou hij jou verlaten. Dat zal hij wel gedaan hebben, want je ging gewoon verder en je wilde in 1988 opnieuw in een pornofilm verschijnen.
Je speelde in ruim zestig pornofilms en je wilde je carrière herstarten. Je klaagde: 'Ik ben nooit gezien als een menselijk wezen, de meeste mensen zagen me als een stuk vlees, een pornoster, een hoer!'. Je grootste compliment was, dat iemand jou zei een aardig persoon te vinden.

Ruim een jaar voor je overlijden ben je gearresteerd, omdat je met een vals recept aan codeïne probeerde te komen, waardoor je meer dan een jaar in de gevangenis verbleef. Een wel heel zware straf voor het proberen te verkrijgen van een drug. Dit moet je diep gekrenkt hebben.
Nadat je op borgtocht vrij kwam, ben je naar een motelkamer in Petaluma (Californië) gegaan. Op 17 december 1987 nam je daar per ongeluk een overdosis alcohol, Xanax, een spierverslappende, hypnotiserende angstremmer, en chloralhydraat, een kalmeringsmiddel.

Je werd zesendertig jaar en in 1998 ben je toegevoegd aan de XRCO Hall of Fame.

Schrijver: Joanan Rutgers, 3 februari 2013


Geplaatst in de categorie: idool

2.6 met 7 stemmen 154



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)