Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Pink - Respect

Alecia Beth (Pink/P!nk) Moore is geboren op 8 september 1979 in Doylestown. Haar Joods-Litouwse moeder Judy is verpleegkundige en haar Iers-Duitse vader Jim Moore is verzekeringsagent en een Vietnam-veteraan. Als jong kind leed Alecia aan astma. Op haar negende zijn haar ouders na veel geruzie uit elkaar gegaan. Als tiener begon ze soms zeer sombere en zorgwekkende teksten te schrijven. Op haar veertiende begon ze in clubs te Philadelphia op te treden en nam ze de artiestennaam Pink. Op diezelfde leeftijd zat ze in de meidengroep Basic Instinct en op haar zestiende vormde ze samen met Stephanie Galligan en Chrissy Conway de R & B groep Choice. De producer LA Reid liet hen een album opnemen, wat nooit is uitgebracht. Reid raadde Pink aan om solo te gaan en dat deed ze.

Pink tekende een platencontract bij LaFace Records. Ze werkte met de producenten Babyface, Kandi Burruss en Tricky Stewart. In februari 2000 verscheen haar debuutsingle 'There You Go'. Op 4 april 2000 verscheen haar debuutalbum 'Can't Take Me Home', met naast de titelsong o.a. 'Split Personality', 'Most Girls', 'There You Go', 'You Make Me Sick' en 'Stop Falling'. Het album werd dubbel platina. Op 20 november 2001 verscheen haar tweede album 'Missundaztood', met naast de titelsong o.a. 'Do not Let Me Get Me', 'Just like a Pill', 'Get the Party Started', 'Respect', samen met de hip hop muzikant Scratch, 'Family Portrait', 'Misery', met Steven Tyler, 'Lonely Girl', met Linda Perry, 'Numb' en 'My Vietnam'.

In 2001 ontmoette Pink de professionele motorcross racer Carey Hart op de X Games in Philadelphia. In juni 2005 vroeg Pink Carey tijdens de Mammoth Lakes motorcrossrace ten huwelijk en op 7 januari 2006 trouwden ze in Costa Rica. Op 10 november 2003 verscheen haar derde album 'Try This', met o.a. 'Trouble', 'God is a DJ', 'Last to Know', 'Catch Me While I'm Sleeping', 'Waiting for Love' en 'Humble Neighborhoods'. Op 4 april 2006 verscheen haar vierde album 'I'm Not Dead', met naast de titelsong o.a. 'Stupid Girls', 'Nobody Knows', 'Who Knew', 'U + Ur Hand', 'Dear Mr. President', samen met de Indigo Girls, 'Runaway' en 'Leave Me Alone (I'm Lonely)'. In februari 2008 zijn Carey en Pink gescheiden.

Op 24 oktober 2008 verscheen haar vijfde album 'Funhouse', met 'Funhouse', 'So What', 'Sober', 'Please Do not Leave Me', 'I Do not You Believe', en 'Glitter in the Air', alle zes nummers waren nummer één in Amerika. Ook met o.a. 'Bad Influence', 'Mean', 'It's All Your Fault' en 'Ave Maria A'. Door een huwelijkstherapie kwamen Carey en Pink in februari 2010 weer bij elkaar. Carey verscheen in de muziekvideo's 'So What', 'Just Give me a Reason' en 'True Love'. Op 2 juni 2011 is hun dochter Willow Sage Hart geboren. Op 14 september 2012 verscheen haar zesde album 'The Truth About Love', met naast de titelsong o.a. 'Blow Me (One Last Kiss)', 'Try', 'Just Give Me a Reason'', met Nate Ruess, 'True Love', met Lily Allen, 'Walk of Shame' en 'Here Comes the Weekend', met Eminem. Pink is beïnvloed door Janis Joplin, Madonna, Linda Perry, Joan Jett, Mary J. Blige, Billy Joel en Whitney Houston.

Schrijver: Joanan Rutgers, 9 april 2016


Geplaatst in de categorie: muziek

3.0 met 8 stemmen 1.427



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
10 april 2016
Het is dat je het even uitlegde in je volgende schrijven onder autobio, want anders had ik de titelsong die je eigenlijk hier bedoelde, nooit gevonden!
Is echt een heel ander liedje!
Ze heeft namelijk ook een liedje dat gewoon 'Perfect' heet.

Wat jij dus bedoelt is: 'Fuckin' Perfect'.

Official video te vinden onder:
"P!nk - Fuckin' Perfect"
op Youtube (PinkVEVO channel).

En hoewel het andere liedje ook goed is, is deze wel even fuckin' beter!
En een steengoede video.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)