Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Vanwege jouw geaardheid ben je bijna doodgebloed

(voor Graham Norton)

Je bent geboren als Graham William Walker op 4 april 1963 in Clondalkin, een voorstad van Dublin. Jouw familie was lid van de Church of Ireland. Jouw vaders familie komt uit County Wicklow en jouw moeder komt uit Northern Irish, uit Belfast.
Je deed mee aan het tv-programma 'Who do you think you are?' om jouw voorgeslacht te ontdekken. Jouw voorvaderen kwamen uit Yorkshire, Engeland, die in de plantage-periode naar Ierland zijn geïmmigreerd. Jouw familie woont al generatieslang in Ierland.

Je groeide op in Bandon, in 1604 gesticht, waar je naar de Bandon Grammar School ging. Op de poorten van het vroege Bandon stond 'Toegang tot Jood, Turk of Atheïst, elke man, behalve een Papist!'. Jouw moeder woont nog steeds in Bandon en je belt veel met haar en jouw zus.
Voorts studeerde je twee jaar Engels en Frans aan het University College Cork.
In 1992 deed je een slechte imitatie van Moeder Teresa van Calcutta bij het Edinburgh Festival.

In 1988 werd je door een iq-loze groep homo-haters in een Londense straat gestoken, waardoor je de helft van jouw bloed verloor en je bijna overleed. Je lag 18 dagen in het ziekenhuis.

In de vroege jaren negentig werd je een vaste comedian bij de BBC-Radio 4-show 'Loose Ends'. Jouw beroemdheid begon als vervanger van Jack Docherty in een late-night tv talkshow, waarvoor je een prijs won. Daarna presenteerde je het comic quizprogramma 'Bring Me the Head of Light Entertainment', wat jouw reputatie opkrikte. In 1996 presenteerde je samen met Maria McErlane de late-night quiz-show 'Carnal Knowledge'. In 1996 speelde je ook father Noel Furlong in de tv-serie 'Father Ted'.

Op Channel 4 begon je jouw eigen programma's 'Graham Norton' en 'V Graham Norton', waarin je als openlijk homoseksueel stijlvol en flamboyant voor de dag kwam. Een komische uitlating over het overlijden van Maurice Gibb zorgde ervoor dat je twee keer pardon moest zeggen.

In de zomer van 2004 startte je in Amerika 'The Graham Norton Effect'. In 2005 begon je bij de BBC de tv-serie 'Stricty Dance Fever' en de comedy-show 'Graham Norton's Bigger Picture'. Je presenteerde de shows 'When Will I Be Famouw?', 'The One and Only' en 'Totally Saterday'. In 2006 speelde je Mr. Puckov in de film 'Another Gay Movie' van Todd Stephens.
Begin 2007 startte jij 'The Graham Norton Show', een praatprogramma met vooral filmsterren, die vaak over hun nieuwste film komen praten. Jij en jouw gasten maken veel grappen.

Van 2010 tot 2013 had je een relatie met Trevor Patterson. Trevor moest voor zijn gevoel steeds concurreren met jouw honden, de labradoodle Bailey en de terrier Madge. Je hebt alles voor jouw honden over. Trevor is een 20 jaar jongere mode-adviseur. Zijn opleiding van 10.000 pond heb jij betaald. Jullie dronken 's nachts ontzettend veel. Je zei: 'Ik ben een borderline-alcoholist. Ik hou ervan om veel te drinken. Ik ga voor een enorme hoeveelheid!'. Je drinkt minstens vier flessen wijn per nacht. Je gebruikte ooit cocaïne en ecstasy, waarmee je stopte, omdat je bang was gepakt te worden. Je sliep geregeld bij jouw honden in de hondenmand. Toen je in New York verbleef, heb je jouw honden met een privé-jet laten overvliegen. De honden waren niet echt verheugd over de Big Apple.

Voor jouw relatie met Trevor had je een lange relatie met Kristian Seeber en daarvoor een 5-jarige relatie met de schrijver/tv-onderzoeker Scott Michaels.
Je hebt moeite om jezelf emotioneel te binden, je bent ongeduldig en je leeft het liefste alleen.
In oktober 2014 verscheen jouw tweede autobiografie 'The Life and Loves of a He-Devil', waarvoor je een Irish Book Award won.
In 2016 verscheen jouw debuutroman 'Holding' bij Hodder & Stoughton, over een moord in een Ierse plattelandsgemeenschap. Hiermee won je de Popular Fiction Book of the Year Award.
In 2017 presenteerde je samen met Mel Giedroyc de reality-tv-muziekcompetitie 'Let It Shine'.

Schrijver: Joanan Rutgers, 3 mei 2017


Geplaatst in de categorie: idool

4.0 met 1 stemmen 80



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)