Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

P!nk - Blow Me One Last Kiss

Jij bent geboren als Alecia Beth Moore op 8 september 1979 in Doylestown, Pennsylvania. Je hebt Joods-Ierse ouders en jouw vader James Moore is een Vietnam-veteraan, die met zijn gitaar liedjes voor jou speelde. Jouw moeder Judith Kugel is een verpleegster. Voor jouw tiende jaar zijn jouw ouders gescheiden. Jouw lied 'Family portrait' gaat daarover. De live-uitvoering in 2007 in de Wemblen Arena in Londen is extra indrukwekkend. Jij had vroeger veel last van astma. Om jouw ademritme en stem te beheersen nam je zang- en balletlessen. Je voetbalde ook.

Je ging naar de Central Bucks High School in Doylestown, 375 West Court Street. Op jouw veertiende deed je al optredens in de clubs van Philadelphia. Je begon jezelf Pink te noemen, afgeleid van Mr. Pink uit de film 'Reservoir Dogs'. Je schrijft Pink ook als P!nk en Pink!. Je zat in de meisjesband Basic Instinct en op jouw zestiende vormde jij samen met Chrissy Conway en Sharon Flanagan de R & B band Choice. Jullie lied 'Key to my heart' was succesvol. Jouw idolen waren Steven Tyler, Madonna en Janis Joplin. Je bent ook beïnvloed door Joan Jett, Mary J. Blige, Whitney Houston en Billy Joel.

Op 4 april 2000 verscheen jouw debuutalbum 'Can't Take Me Home' bij LaFarce Records, met o.a. 'There you go', 'Most girls' en 'You make me sick'. Op 20 november 2001 verscheen jouw tweede album 'M!ssundaztood', met naast de titelsong o.a. 'Get the party started', 'Dear Diary', 'Misery', samen met Steven Tyler, 'Just like a pill', 'Family portrait', 'Respect', 'Don't let me get me', 'My Vietnam', 'Eventually' en 'Gone to California'. Je schreef de teksten vooral samen met de rockmuzikante/zangeres/producer Linda Perry, geboren op 15 april 1965 in Springfield, Massachusetts. Linda was de zangeres van 4 Non Blondes, die de megahit 'What's Up?' scoorde. In 2014 trouwde Linda met de tien jaar jongere actrice Sara Gilbert. Linda was eerder getrouwd met de televisieproducente Allison Adler, met wie ze een zoon en een dochter heeft gekregen.

Na het lied 'Family portraits' heb jij jezelf met jouw moeder verzoend. In 2003 verscheen het album 'Try This', met o.a. 'God is a DJ', 'Trouble' en 'Last to know'. Op 7 januari 2006 trouwde jij in Costa Rica met de motorcrosser Carey Hart. In 2006 verscheen 'I'm Not Dead', met naast de titelsong o.a. 'Stupid girls', 'Dear mr. president', 'Leave me alone (I'm lonely)', 'Nobody knows', 'Who knew', 'U + ur hand' en 'Long way to happy', wat over seksueel mishandelde kinderen gaat. 'Who knew' gaat over jouw vriend, die door een overdosis drugs is overleden. Ter promotie van het album deed je in Amsterdam een 'geheim' concert voor zo'n 1000 mensen. Van 2008 tot 2010 waren Carey en jij uit elkaar, maar jullie gingen wel in relatietherapie.

In 2008 verscheen 'Funhouse', met naast de titelsong o.a. 'So what', 'Sober', 'Please don't leave me' en 'Mean'. Op 15 juli 2010 gaf je een concert in Nürnberg en viel je op een stalen hek. Je zweefde in een harnas boven het podium, maar je was niet goed vastgesnoerd. Je bent naar het ziekenhuis gebracht. Gelukkig had je niets gebroken, maar je had wel veel pijn. In juni 2011 is jullie dochter Willow Sage geboren. In 2012 verscheen 'The Truth About Love', met naast de titelsong o.a. de megahit 'Blow me one last kiss', 'Try', 'Just give me a reason', met Lily Allen, en 'Beam me up'. In december 2016 werd jullie zoon Jameson Moon geboren.

Op 13 oktober 2017 verscheen 'Beautiful Trauma', met naast de titelsong o.a. 'Revenge', met Eminem, 'What about us', 'Where we go', 'For now', 'I am here', 'Wild hearts can't be broken' en 'You get my love'. Op 26 april 2019 verscheen jouw achtste studio-album 'Hurts 2B Human', met naast de titelsong o.a. 'Walk me home', 'Courage', 'Love me anyway', met Chris Stapleton, en 'Circle game'.

Schrijver: Joanan Rutgers, 29 oktober 2019


Geplaatst in de categorie: idool

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 47



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)