Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Hart en ziel samen één

De casus belli van de huidige sfeer tussen Rusland en Oekraïne is de machtswellust van Vlad die goedschiks dan wel kwaadschiks de oude Sovjet-Unie uit zijn as wil doen laten herrijzen. De verhouding beschikbare grond ten opzichte van het aantal mensen dat aangenaam wil wonen, is geenszins te vergelijken met ons kikkerlandje, alwaar vrijwel elke vierkante meter nodig is voor huisvesting. De verhouding raakt steeds meer zoek, want hoewel iedereen recht heeft op een dak boven zijn, haar of hun hoofd, wordt de grens langzaam maar zeker bereikt. Het aantal Neder- en medelanders neemt toe, terwijl beschikbare grond voor zowel land- als woningbouw schaarser wordt. In Rusland is hiervan geen sprake, op geen enkele wijze zelfs. Wel eens in het uitgestrekte gebied tussen Moskou en Sint-Petersburg geweest of in de in veelvoud hiervan uitgestrekte vlaktes, waardoor 9000 van de 12000 Transsiberische spoorlijnkilometers zijn aangelegd? Geenszins in verhouding, maar tegelijkertijd veel- zo niet alleszeggend. Geenszins in verhouding, maar des te beter te vergelijken.

>><<

De dreigende oorlog tussen Rusland en Oekraïne leek onafwendbaar en is inmiddels reeds, sinds enige tijd, feit geworden, waardoor Vlad zich heeft ontwikkeld tot de tegenpool van de veel betere, slim-visionaire, intelligente, met mensenkennis voorziene 'Russische tsaar' Gorbatsjov.

Michael interpreteerde zowel de Russische ziel als het hart veel intelligenter dan Poetin ooit zal kunnen:
HART EN ZIEL SAMEN ÉÉN...!

Schrijver: Annejan Kuperus
29 september 2022


Geplaatst in de categorie: politiek

4.0 met 1 stemmen 78



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)