Inloggen
voeg je column toe

Columns

Helden. Stieren, strepen en Zalcopersoneel.

Ik las dat in Spanje en dan met name in Catalonië de stierengevechten zijn afgeschaft. De laatste stier stierf in een arena in Barcelona. Wat mij betreft dan toch nog één stier teveel, maar eindelijk!
Het is de beloning van het goede werk van de dierenactivisten aldaar, want zij hebben hier jarenlang voor gestreden en actie gevoerd. Zij zijn voor mij dan ook echte helden.
Ik had trouwens vroeger nooit durven denken dat er überhaupt al een omwenteling mogelijk zou zijn in de Spaanse machocultuur. Maar nu: stierenvechten? Een streep erdoor!


Het personeel (620 man) van Zalco, de aluminiumfabriek in Vlissingen-Oost is door de directie gevraagd om vakantiedagen en loon in te leveren. Ook goedemorgen. Want heeft het personeel niet in 2009 ook al eens loon ingeleverd?
Jazeker-de-hypotheker, en wel 20% ! Twintig procent en dan nu weer? Allemaalmachies zeg!
Hoe kan dat nou, en je vaste kosten dan? spreek ik nu alsof het mezelf overkomt, hoe moet je dan de financiële eindjes aan elkaar knopen?
Ik wens hen veel wijsheid en sterkte toe, de komende tijd, maar voor mij zijn zij nú al echte helden.

Op youtube is door ene Arie uit Brabant een filmpje geplaatst, waarin hij laat zien waar zijn werk nou uit bestaat.
Arie is namelijk strepentrekker. En Aries filmpje is een echte hit op youtube en daarmee is Arie inmiddels ook een echte held. Leuke vent, die Arie. Iets van je werk laten zien, en waarom niet?
Ik vind het een leuk idee.

http://youtu.be/9KgC2RPyHWw

Foto: Productie van aluminiumpalen bij Zalco

Schrijver: Peterdw., 12 oktober 2011


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.4 met 5 stemmen 124



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)