Inloggen
voeg je column toe

Columns

Is Henk Bleker een bofkont of een zielenpoot?

Iedereen vraagt zich af waarom een vrouw, die de helft van de leeftijd van de staatssecretaris heeft een relatie met zo'n krasse knar begint.
Een antwoord op die vraag heb ik ook niet. Ze is journaliste, misschien denkt ze hem primeurs te kunnen ontfutselen. Dat lukt dus niet. De Nederlandse politiek is zo saai, dat zelfs de crisis niemand meer boeit.
De media hebben nu een ander stokpaardje: Ze melden voortdurend dat het vriest, alsof we dat zelf niet voelen.
Als die persmuskieten eenmaal een item hebben hoor en zie je niets anders meer.

Om zijn uiterlijk is het ook niet. Henk ziet er nu eenmaal niet uit als een
jeune premier. Premier in de politiek zal hij ook nooit worden. Het CDA gaat fuseren met de PvdA. Twee splinterpartijen bij elkaar kunnen misschien wel weer een vuist maken en stiekem toch de hypotheekrente-aftrek halveren. Het valt natuurlijk niemand op, maar daar is al heel wat mee geknoeid. Er is al heel wat minder te verdienen dan een paar jaar terug.

De leider van de gefuseerde partijen wordt natuurlijk Jan Mulder. Onder het motto: een teamspeler is hij jaren geweest en een ex-voetballer kan goed incasseren. Een dwarsligger met zijn grote mond komt altijd goed terecht in de politiek.

Voor Henk wordt het een hachelijke zaak. Hij zal weer wat moeten presteren.
Helemaal nooit lol vindt zo'n vrouwtje ook niets.
Als het Henk teveel wordt, kan hij ook niet zo maar weglopen. Iedereen zou hem uitlachen. Het vrouwtje blijft wel. Ze werkt tenslotte bij een 'katholieke' krant, die gewend is om met oudere mannen om te gaan.
Het komt een beetje in de mode, dat krasse ouwetjes met jonge meiden een nieuw begin maken.

Dit is op zichzelf heel goed. Het komt de economie ten goede omdat de omzet van Viagra omhoog vliegt. Ook de leveranciers van babyartikelen varen er wel bij. Al die oude kerels willen aan de buitenwereld bewijzen hoe viriel ze zijn en als het pensioen er is hebben die mannen nog leuk speelgoed terwijl het vrouwtje werkt. Dan kan zo'n Nestor laten zien hoe goed hij nog met jonge kinderen kan omgaan.
De begrafenisondernemers krijgen het ook drukker door al die acute hartinfarcten.

Persoonlijk ben ik niet jaloers. Ik had liever mijn vrouw gehouden. Haar cardioloog was te lui om goed onderzoek te doen.
Moge Henk en zijn schatje een lange en gelukkige toekomst hebben...

Schrijver: Eelt, 3 februari 2012


Geplaatst in de categorie: humor

1.4 met 7 stemmen 508



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Dirk
Datum:
22 februari 2012
Waarom schrijf je niet voor een blad of doe je dat ook.
'Als ik me ophang breekt het touw' wat een titel voor een boek. Dat zal ook we lachen worden. ik haal het
Naam:
albé
Datum:
4 februari 2012
Jazeker ,wederom een leuke inzending van EELT maar dat is toch niet een echte mensennaam? ben benieuwd wie nou toch die man/vrouw is!jullie ook?
Naam:
Eva
Datum:
3 februari 2012
Ja,ja,...daar schrijf je wat!
Naam:
Mees
Datum:
3 februari 2012
Bruidscolumn. Je hebt me overtuigd. Ik koop je boek.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)