Inloggen
voeg je column toe

Columns

Wat te doen met 30 miljoen

De leuke begeleidster vroeg mij wat ik met dertig miljoen euro zou doen als ik het zou krijgen.
Eerst wist ik het niet toen dacht ik dat ik het nooit zou krijgen maar nu gaan mijn radertjes toch draaien voor dit vraagstuk en probeer ik de begroting dan ook maar meteen sluitend te krijgen en aan de minister van griekse financiën voor te leggen misschien kan die nog wel wat geld uit de europese gemeenschap lenen.

Vijf miljoen voor mezelf natuurlijk, voor mijn huis en begeleidster en om van te leven.

Een miljoen voor moeder zodat zij zelfstandig kan blijven wonen, een miljoen voor zus zodat zij niet meer hoeft te werken, een miljoen voor sabine de begeleidster voor een crossauto en een dodge ram met benzine tot haar 65e, een miljoentje voor de koningin en voor hilda en pigroep en verdere goede doelen zijn een weeshuis in roemenië, de vogels in friesland, geen ganzen meer afschieten, de werkgroep redt de ijsbeer, een reservaat voor indianen en zigeuners, een betere pil voor schizofrenie, een pensioen voor iedereen boven de 65, kinderen die in achterstandssituaties leven zonder speelgoed, een permanent leger in afghanistan, leuke elektrische auto's, dat ze zon altijd schijnt over de hele wereld, en voor mezelf nog een concert van neil young bij mij thuis akoestisch en een leuke ezel en een hondje of een lieve gezellige vrouw die op mij wil passen en kookt af en toe.

Is er nog geld over dan zet ik dat op de bank in tijden van recessie trek ik dan rente en kijk zaterdags op mijn spaarbankboekje. En een bloemetje voor de minister van financiën die mij het geld geeft natuurlijk want van de postcodeloterij hoef je niets te verwachten met postcode 9201 ha ha!


Zie ook: http://www.youtube.com/user/neilyoungchannel

Schrijver: foppe oostenbrug, 22 februari 2012


Geplaatst in de categorie: geld

3.1 met 9 stemmen 368



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)