Inloggen
voeg je column toe

Columns

Vreugdevolle scheiding

Een telefoongesprek in de vroege morgen maakte mijn gehele dag goed. Mijn uitgeefster deelde mij mede dat zij genoeg heeft van de hatelijkheden aan haar gericht. Getypt op mijn trouwe computer. Telkens weer wees ik het wezen er op dat zij beter water- en vuurvrouw kon worden. Dat beroep bestaat helaas niet meer, daarom gebruikte ik haar om al mijn gramschap op los te laten.
Zij was daar nooit blij mee. Dankbaarheid was haar vreemd, terwijl ik toch zo mijn best deed om een mens van haar te maken. Zij bleef stommiteiten begaan en mij uitschelden voor pornograaf. Terwijl ik alleen maar de kuise jaren vijftig beschreef. Mijn tweede boek was al door een ander met belangstelling bekeken.

Het eerste boek wordt redelijk goed verkocht, dankzij mijn activiteiten.
Dit wekte mijn woede, waar had ik dat aan grootheidswaanzin lijdende wijf nog voor nodig?
In een onbewaakt ogenblik noemde ik haar Eucalypta. Dat werd haar teveel.
Eukie wil niets meer met mij te maken hebben. De aanwezige voorraad boeken van mijn hand heb ik gekocht. Lezers die belangstelling hebben, kunnen mij mailen.
Omdat ik de hele partij meesterwerken van die oorworm gekocht heb. Zij krijgen korting op de prijs.
Zij kunnen ook wachten tot mijn boek bij de nieuwe uitgever verschijnt.

Mijn tweede zal vlug daarna bij dezelfde uitgever verschijnen. Wat een rust voor mij. Ik ben weer in staat om columns voor deze site te schrijven.

Tot dlot: een waarschuwend woord tot auteurs, die willen debuteren, ga altijd naar een gerenommeerde uitgeverij. Die hebben vakmensen in dienst. Je hoeft niet te werken met een gefrustreerde huismoeder die alles zelf doet. Zelfs bezorgwerk. De portokosten rekende zij ook zelf uit om zoveel mogelijk te besparen.
Al geruime tijd schaamde ik mij er voor om tussen de idioten te staan die Eucalypta haar 'auteurs' noemde. Nu houd ik op. Ik vind het minderwaardig om de spot met geestelijk gehandicapten te drijven.

Lezer, als je nog een exemplaar wilt bemachtigen van 'Als ik me ophang breekt het touw' handel dan snel.
Als het boek opnieuw verschijnt wordt het eerste een collectors item.

Schrijver: Eelt, 29 november 2013


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.0 met 3 stemmen 158



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
29 november 2013
Je bewijst dat het touw qua literaire intentie niet is gebroken!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)