Inloggen
voeg je column toe

Columns

Wat ben je toch een Ministertje

Hij was al professor en slechte columnist, een kwaadaardige fee maakte hem minister.
Terwijl het kabinet al vol nonvaleurs zit.
De partij waar alle idioten in Nederland op gestemd hebben had nog recht op een leugenachtige professor. Natuurlijk aarzelde de ijdeltuit met zijn dure grote hoed, die hij droeg om te verbergen dat zijn koppie zo klein is, meteen 'ja'. Natuurlijk ken ik de naam van dat hoofddeksel, maar die noem ik niet. Als alle gekken in dit land zo'n ding op hun stomme kop gaan zetten kan geen enkel normaal mens zich in dit overvolle land nog bewegen.
Om het in stijl te houden noem ik hem Penis Agraria.
Ons ventje nam zitting in een kabinet dat vast besloten was om de armen onopvallend uit te roeien.
Een aantal zou nu al voor een tribunaal moeten verschijnen.
Ons ventje past er goed tussen.

Toen beging hij een nog grotere stommiteit dan waaraan ze in dat milieu gewend zijn. Hij loog tegen de andere leugenaars. In normale tijden was hij er uit getrapt, maar nu er weer zoveel leuke spelletjes op de tv te zien zijn, glipt ons mannetje er weer mooi tussen door.
Iedereen is gek door al die medailles die onze helden winnen. De glans valt ook op hen.
Wat kan hen die politiek schelen. Als Nederland dit jaar ook nog wereldkampioen voetballen wordt, merken ze niet eens dat hun zakken en bankrekeningen leeg gehaald worden.
Diederik en Mark zijn de helden van al die kampioenen.
De volgende gekken staan al klaar om op te volgen. De malloten krijgen wel een mooie baan.

Schrijver: Eelt, 13 februari 2014


Geplaatst in de categorie: actualiteit

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 89



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)