Inloggen
voeg je column toe

Columns

Een macaber souvenir.....

Nog niet zo lang geleden ontmoette ik het echtpaar in het park.
Hoewel senioren, leken zij toonbeelden van bloeiend leven en blakende gezondheid.
Hij hield nauwlettend de hand aan de pols van haar persoonlijkheid en registreerde iedere ritseling en rimpeling van haar brein en de huiver van haar hart onder haar wisselvallige levensomstandigheden.
Duizend-en-een onverbreekbare banden verbonden hen en duizend-en-een onverbreekbare banden hielden stand na zijn dood.

Nu siert de zeskantige staalgrijs-glimmende urn haar dressoir als een macaber kunstvoorwerp en als souvenir aan de talrijke huwelijksjaren.
"Medelijden duurt maar zes weken" verklaart mevrouw.....

Schrijver: I. Broeckx, 26 december 2014


Geplaatst in de categorie: afscheid

2.0 met 1 stemmen 121



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
26 december 2014
Ik neem aan dat deze hartenkreet door de topdrukte per ongeluk op de rubriek 'Columns' is terecht gekomen. Die slordigheid maakt misschien niet eens meer uit. Het gaat erom gelezen te worden. Hoe dan ook. Na vele huwelijksjaren is de man van de vrouw ineens restanten in een urn geworden. Het medelijden van de belangstellenden duurt maar zes weken, meent de weduwe. Daarmee aangevend hoe snel de intrinsieke integriteit en liefdesintentie van daarvoor na het overlijden van een dierbare echtgenoot vervliegt als ether. Ta tristu. Dit is wel een heel sombere kijk op rouwverwerking en niet geloofwaardig, want inmiddels weten de meeste mensen heus wel, dat een rouwproces vaak oneindig duurt.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)