Inloggen
voeg je column toe

Columns

Eerste sneeuw zonder jou

De eerste sneeuw zonder jou, 24 januari 2015.

Je hield zo van sneeuw. Altijd was het feest.
Je staart die vrolijk zwaaide. Je lieve snuit wit omrand. Sneeuwklompjes aan je poten.
Het deerde je niet. In de sneeuw was je in je element. Als Tibetaan kon je tegen een stootje.

De laatste sneeuw met jou, 26 januari 2014.

Hoera, er ligt sneeuw!
We gaan naar buiten. Samen met je kleine zusje. Foto's maken van jullie in de sneeuw.

Ik dacht niet dat jij nog de sneeuw zou zien. Want je was een maand ervoor zo ziek geweest, dat we met kerst thuis moesten blijven. Je kon niet reizen. Ik dacht dat ik je moest laten gaan. Maar je vocht terug. Je leefde weer op.

Acht maanden blessuretijd later kwam de beslissing.
Waar je als mens niet aan wil, maar die je uit liefde toch neemt.

En nu ligt er sneeuw.
De eerste sneeuw zonder jou.

Ik wil de sneeuw delen met jou.
Maar ik heb alleen de foto's nog
van onze laatste sneeuw.

Schrijver: Gabriëla Mommers, 24 januari 2015


Geplaatst in de categorie: overlijden

3.9 met 7 stemmen 2.360



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
28 januari 2015
Lieve Joanan, de wereld is een spiegel. Of zoals de noorderburen zeggen: it takes one to know one.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
27 januari 2015
Superlieve Gabriëla, er bestaat helaas geen gelijkwaardig lieve man voor jou, het is niet anders, superlieve engel! Je bent té lief voor deze wereld en dus is er geen mannelijke, gelijkwaardige troost voor jou in petto. Je eenzaamheid is een compliment voor je liefdevolle karakter! Je bent uniek in je liefdesintentie en net zo onvoorwaardelijk lief als dieren. Nee, lieve schat, ik ken geen man, die je leed kan verzachten, maar wel iemand, die dat wel kan en dat ben jij zelf! Heb jezelf lief! Dát helpt echt!...
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
25 januari 2015
Sensitieve Joanan, als je een man kent die de speld in die spreekwoordelijke hooiberg zou kunnen zijn, stuur hem dan even mijn kant op. Kwispel vindt het ook altijd leuk om visite te krijgen. Dan kwispelt ze dat het een lieve lust is.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
25 januari 2015
De supergevoelige Gabriëla, die zoveel van een Tibetaanse hond weet te houden, verdient het volop om door een man op dezelfde wijze bemind te worden!, ook al is Kwispel er nog! Toch ben ik bang dat ze té lief is voor de doorsnee grofmazige man en is het zoeken naar een speld in de hooiberg voor haar. Een hond doet vaak niet zo moeilijk en is onvoorwaardelijk trouwhartig en opbeurend speels.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)