Inloggen
voeg je column toe

Columns

Op het terras

- Goedemiddag, u had gereserveerd?
Even zien.. Trawant,..uw tijdslot is van kwart voor drie tot tien over.
En u bent met? Gedeeld huishouden? Getrouwd nog wel.
Mag ik uw identiteitsbewijs, ook van u mevrouw..
Ik zie hier een andere..Oh uw meisjesnaam maar u bent wel met deze meneer...al 40 jaar..? Zo zo..u houdt het uit zeg..

Even ‘n check, bent u verkouden? Nee, ook niet een beetje? Ik bedoel ‘n snufje..’n snotje.. Ja hooikoorts dat zeggen ze allemaal.. Blaast u even hard uit door de neus..u ook..nee flink snuiten, ‘t is uw moeder niet..
Koorts? Hoesten? Ik hoorde u net in de rij wel een keer kuchen..zo’n droog blafje.. ja lastig die thermometer, maar we moeten samen door de crisis heen hè..

U zit in vak C, tafel 9, bij de senioren, da’s wel zo gezellig..wel op de looprichting letten. Niet over de rode lijnen, anderhalve meter u weet het, en graag rustig achter elkaar aan, niet hollen.. alleen samen kunnen we dat virus...Ja, daar zit u niet in het zonnetje mevrouw, maar we kunnen niet alles hebben hè..Nog even..de bediening komt maar één keer langs dus als u denkt dat u twee consumpties wilt gebruiken dan graag meteen bestellen..,pinnen en opdrinken.

Bittergarnituurtje zei u? Tss..het is nu inmiddels vijf voor drie dus dat gaat ‘m niet worden, de keuken kan niet toveren,.. tenzij u het plateautje als take away..Niet vervelend doen meneer we moeten er samen uitkomen, u heeft de premier gehoord.
Dus gaat u nou lekker even dat terrasje pikken..We hebben er samen lang genoeg op gewacht..niet?

De familie Neuteboom van tien over drie, komt meteen achter u aan, ze staan al bij uw tafeltje tegen het hek te wachten, ja natuurlijk op anderhal..
Meneer Trawant, mopperen gaat allemaal van uw tijd af hoor.. EEN dingetje nog, mocht u aandrang krijgen, u kunt nog niet van het toilet gebruik maken, in vak 7 staat een plascontain..

Hee, waar gaat u nou ineens heen, niet schoppen, laat die tafels staan, niet doen.., hou op!

Schrijver: Trawant
21 mei 2020

4.8 met 5 stemmen 151



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
21 mei 2020
Raak geschoten en supermelig.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)